/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Hamster
Fra : Frk_Laura
Vist : 852 gange
50 point
Dato : 22-03-04 15:55

Jeg overvejer at anskaffe et hamste, og de er jo nat dyr, men er det muligt at Skifte deres dagsrytme, så der f.eks. er vågne om eftermiddagen, så man kan snakke med dem?
Er der nogle bestemte hamster arter der er mere kælende og er der forskeld på hanner og hunner?
Hvad elsker hamster at spise som snack, og hvor stort skal deres bur være??
Jeg håber at der en nogle der har hamstere og som kan svare på mine spørgsmål. Tak

Accepteret svar
Fra : SEPPE

Modtaget 60 point
Dato : 22-03-04 16:03
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-03-04 16:14

http://pavon.dk
Prøv at se deres hjemmeside, jeg ved ikke om de kun har marsvin, de er da også de bedste at omgås, hamsteren bliver sur, møgsur når du vækker den om dagen, det er da vist ikke til at lave om. mvh. Valde.

Kommentar
Fra : banditten2002

Dato : 22-03-04 17:18

Har sådanne en lille fyr, og de er meget forskellige i deres sind, den første vi havde, var det man kalder en Guldhamster, og han var en lille hidsig fyr, nr. 2 som vi har nu er også en Guld hamster, og er meget rolig, så de er ligeså forskellige som os mennesker.

Det med at forsøge at lade dem skifte døgn rytme, er svært og det er også synd, mest synd fordi at man total ødelægger dens natur, og hvis du vil have et dagaktivt dyr, så er et marsvin eller en hvid mus nok mere på sin plad..

Lad vær med at købe de fancy plastikbure, som ligner en rumstation, de er ikke til at holde rene, og de bruger ikke rørene til andet end opbevaring af deres foder.

eller kig her. http://www.banditten2002.dk/sofus.htm

Jeppe

Godkendelse af svar
Fra : Frk_Laura

Dato : 27-03-04 13:01

Tak for svaret SEPPE.