/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Linux [ Server ]
Fra : Martin_c
Vist : 479 gange
21 point
Dato : 22-03-04 13:29

Hej!!

Jeg har lavet en " server " på min redhat. Men når jeg starter den op ber den om et LOCALHOST og et password...

Jeg kan ikke komme videre...

Hilsen

Martin

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 22-03-04 13:34

Du skal taste det password du angav under installationen. LOCALHOST er Serveren selv (IP 127.0.0.1). Hvis det virker dårligt, så prøv at hente Fedora - også en RedHat - den giver ikke så meget bøvl som den evt. ældre RedHat du har.

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 22-03-04 13:47

Flot så har jeg glemt mit password....

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 22-03-04 14:15

HHmm

Nu har jeg prøvet igen og den siger det samme....

Hvad er der galt?

Hilsen

Martin

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 22-03-04 14:18

HHmm

Nu har jeg prøvet igen og den siger det samme....

Hvad er der galt?

Hilsen

Martin

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 22-03-04 14:33

Har du prøvet med "blank" password. Ellers vil jeg da anbefale en ny/bedre installation. Hent evt. iso på http://download.fedora.redhat.com/pub/fedora/linux/core/1/i386/iso/

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 22-03-04 17:43

Hej!!

Ja måske

Det er bare meget skægt at den sagents kan hvis jeg ikke vælger server!

Ha ha

Hilsen martin

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 22-03-04 18:49

hhhmm

er der ikke andre som har ideer

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 23-03-04 09:02

Hvilken version af RH er det du bruger? Er det den sidste nye? Kunne det være fordi der er valg at det kun skal være en arbejdsstation, da du installerede den?

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 23-03-04 14:30

Hej!!

Det er den seneste version jeg har mener jeg. Jeg har valgt en server funktion.

Accepteret svar
Fra : wilsonweb

Modtaget 21 point
Dato : 23-03-04 14:41

Har du valgt en server funktion? Hvilken?
Prøv lige at læse lidt på www.linuxbog.dk for at være sikker på hvad du skal gøre når du sætter en Linux op. RedHat er ikke længere "gratis" at hente, men RH har så lavet en "clon" de kalder Fedora. Den syntes jeg ikke giver problemmer og jeg vil anbefale du prøver den. Og så har den en "Up2date" funktion, som hjælper med at vedligholde systemmet.
Hvad forhindrer dig i at installere Linux igen? Bare klø på for at rette en evt. fejl.

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 23-03-04 14:42

De fylder jo mega meget de fedora filer...........

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 23-03-04 15:46

Det er ISO-filer som du skal brænde CD-skiver af. Så kan du jo slette dem bagefter.

Kommentar
Fra : ZeroX

Dato : 03-04-04 13:32

Martin_c du bliver nødt til at give noget mere info......Hvilken version af Redhat er det du bruger ? Hvilken server forsøger du at sætte op?

Godkendelse af svar
Fra : Martin_c

Dato : 03-04-04 13:33

Tak for svaret wilsonweb.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 03-04-04 21:41

Det var rart at kunne hjælpe!