/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Delphi/Pascal / Spørgsmål
10  jdjespers.. 200
BDD database på server
Fra : Ladmorillo
Vist : 727 gange
40 point
Dato : 06-05-02 11:59

Jeg har en paradox-database som er lavet i Borland BDD. Denne database skal der så bare kunne læses i fra en applikation som skal ligge på alle klienterne i netværket. Hvis jeg så placerer denne databse på et sharet drev på serveren, vi der så opstå problemer når de forskellige klienter skal læse i den. Hvis nu der er to der vil læse i den samtidig (der skal ikke skrives) kan der så opstå en konflikt, eller er der ingen problemer når de jo kun skal læse. Jeg kunne lave en client/server tingest med f.eks interbase, men dette er for besværligt til min lille applikation. Umiddelbart kan jeg ikke se problemer, men vil ikke kaste mig ud i det før jeg er sikker.

Kan jeg ikke også undgå at skulle have installeret BDE-administartor på alle klienter, og bare give applikationen en sti i stedet for et alias?

Anyone?

Ladmorillo

Accepteret svar
Fra : dimmerdk

Modtaget 40 point
Dato : 06-05-02 13:24

BDE administratoren kræves for at det virker!

Share på server er fint nok det virker! husk at skrivebeskyt.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-05-02 10:19

"Ladmorillo" <Ladmorillo.news@kandu.dk> wrote in message news:<giCC8.2688$ek6.84977@news010.worldonline.dk>...
> Jeg har en paradox-database som er lavet i Borland BDD. Denne database
> skal der så bare kunne læses i fra en applikation som skal ligge på alle
> klienterne i netværket. Hvis jeg så placerer denne databse på et sharet
> drev på serveren, vi der så opstå problemer når de forskellige klienter
> skal læse i den. Hvis nu der er to der vil læse i den samtidig (der skal
> ikke skrives) kan der så opstå en konflikt, eller er der ingen problemer
> når de jo kun skal læse. Jeg kunne lave en client/server tingest med
> f.eks interbase, men dette er for besværligt til min lille applikation.
> Umiddelbart kan jeg ikke se problemer, men vil ikke kaste mig ud i det
> før jeg er sikker.
>
> Kan jeg ikke også undgå at skulle have installeret BDE-administartor på
> alle klienter, og bare give applikationen en sti i stedet for et alias?
>
> Anyone?
>
> Ladmorillo

Min IDE er at du enten laver en CORBA eller MIDAS løsning (kan hurtigt
sende dig et eksempel) eller også skal du forsøge dig med en client
server sløsning ved brug af sockets. Du programmere en server
(database broker) som kommunikere med databasen, og et klient program
som så snakker med serveren.