/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Hvidpigmentering af egetræsmøbler
Fra : calou
Vist : 4334 gange
40 point
Dato : 22-03-04 11:13

Jeg har et helt nyt egetræsbord, købt ubehandlet. Jeg har så været i gang med at sæbebehandle det, men for hver gang sæbe bliver træet mørkere. Jeg kunne godt tænke mig et lyst bord som det var fra starten, evt. lidt hvidpigmenteret. Kan der blandes noget i sæbespånerne der giver det ønskede resultat eller skal der noget helt andet til?? Med sæbebehandlingen vil det så stadig give hvide rande fra glas eksempelvis på bordet??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 11:28

Her er lidt om hvad du kan evt. gøre
http://www.hobbyvaerkstedet.dk/maend/dokumenter/mobler.html

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 11:36

Jeg ville give det en gang grundrens for at fjerne sæben lade det tørre grundigt op og derefter give det linolie med hvidpigmentering i
Mvh sune

Kommentar
Fra : calou

Dato : 24-03-04 07:59

Tak for rådet. Meen, er der ikke noget med at olien skal hærde i flere dage?
Nu er det jo vores spisebord og er taget i brug og vi vil få svært ved at undvære det i flere dage . Er sæbe med hvidpigmentering et alternativ??
Mvh Calou

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 40 point
Dato : 24-03-04 08:30

Er sæbe med hvidpigmentering et alternativ??
Det ved jeg ikke og kan heller ikke finde noget om det,
ellers er der jo muligheden at bruge en vandig lud
Mvh Sune

Kommentar
Fra : calou

Dato : 24-03-04 16:04

Tak for indsatsen.
Mvh Calou

Godkendelse af svar
Fra : calou

Dato : 24-03-04 16:05

Tak for svaret Sunowich.