/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Stofanet
Fra : gandimand
Vist : 531 gange
300 point
Dato : 21-03-04 21:11

Hejsa

Kan man ikke værer 2 computer på samtidig hos stofanet flexrate ?? hvordan ?
Nu siger den at man skal smide den ene af, for selv at komme på. : (

2 x xp maskiner
1 x 5port hub

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-03-04 21:15

Det er fordi der kun følger en IP adresse med. Du kan løse problemet ved at anskaffe en router og bruge den i stedet for hub'en.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-03-04 21:17

Du kan muligvis også tilkøbe en ekstra IP adresse, men med routeren kunne du få ekstra sikkerhed hvis du køber en med indbygget firewall.

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 21-03-04 21:17

ja enten det bjarnbe skriver eller også skal du lave den ene xp til gateway for maskine nummer 2 og droppe hubben...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-03-04 21:18

..hvilket kræver at første maskine skal være tændt for at nummer 2 kan komme på.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 310 point
Dato : 21-03-04 21:25

Hvis du vil bruge det basil28 foreslår skal du nu ikke droppe hubben for du skal jo lige bruge et krydsfelt for at kunne få forbindelse og det kunne være hubben.
Netværk via den ene computer kan du etablere ved at køre netværksguiden i XP hvor du så skal vælge henholdsvis at den 1. giver forbindelse til Internet for andre PC i netværket og på den anden skal vælges at få forbindelse til Internet gennem en anden PC.
Blev du klogere elller mere forvirret

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-04 21:35

Holder 100% med BjarneD... det bliver den bedste (og mest problemfrie) løsning
Søren

NB: Husk det var Bjarne, som kom med løsningen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-03-04 21:37

Clan>> Tag det bare roligt, jeg er sådan en stakkel, der har mere brug for anerkendelse end point
Tak for opbakningen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-03-04 21:37

Der er helt klart fordele ved at bruge en router, fremfor en hub og en "servercomputer"
Med en router:
1. Har du indbygget en firewall.
2. Du sparer strøm og ærgelser ved at kunne kople på uden at skulle starte comp. nr 1.
3. Du skal ikke have et extra netkort, med de problemer det også kan give
4. Du kan udvide med flere computere, og hvis du køber en wireless router, kan du være fri for netkabler til en bærbar feks. (men kan også bruge netkabler)
5. Hvis comp. nr 1. går ned, kan du stadig bruge comp. nr 2.
NB. Du skal jo tilmeldes familieabb. hos Stofanet, men det er jo op til din egen samvittighed.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-04 21:43

Bjarne...
Du har løst problemet / spørgsmålet (du skulle bare ha' et lille skulderklap)
Resten er op til gandimand.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-03-04 21:47

TAK for det CLAN

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 21-03-04 22:54

Her kan du f.eks. købe en "Router" til kun 320 kr.:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=14158

Mvh. Cooper

Godkendelse af svar
Fra : gandimand

Dato : 22-03-04 20:10

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-04 20:13

Håber I får jeres computere på Internet,
Hilsen
Bjarne