/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
vil bare ikke komme fremad!
Fra : korn100
Vist : 766 gange
70 point
Dato : 19-03-04 13:51

jeg har en Pgo hot 50! fra år 2000! der er ingen begrænsinger i! den har top racing vario helt nyt! kundo 47 cyl. hebo 47.6 topstykke kundo knæk udstøding (fuldte med til cyl) men den vil ikke køre hurtige en 55-60 stykker! den har et fint træk men den vil sku bare ikke køre hurtiget! hvad kan der være i vejen! nogen gode tip??

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-03-04 13:58

Det kan være der er en gemt begrænsning et sted?
Hvad har du fjernet af begrænsninger?

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 19-03-04 14:02

koblingen resten er jo ikke lovlige dele! har også fjernet den ved luftfilteret!

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 19-03-04 14:37

det kan være fordi du ikk har kørt dit cylinder kit til ordentligt

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 19-03-04 15:22

nej min cylinder er kørt fint til! kørte 400 km med omkring 30! havde lovlig udstødning og andre dele i da den blev kørt til!

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 19-03-04 15:31

Det kan måske være at din karburator skal omdysses eller også en større karburator på.....

Tigeren

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 19-03-04 15:33

har lovlig på med en 80 dys! den 4 takter en smule i starten men det er jo kun en lille fordel så plejer man jo at vide at den får benz nok!

Accepteret svar
Fra : hvidtiger

Modtaget 70 point
Dato : 19-03-04 15:38

Jamen der er utrolig forskel på de hot 50..Jerg har selv en fra 2001, hvor de holdte op med og komme et længere fjerderstyr i kobliongen...Nu har den gamle fået den, da jeg har købt en anden..Men hot 50ëren har jeg skiftet til en 45 topstykke og ellers pillet begrænsningerne af..Og køre med 6,5gr ruller...Den kan nemt komme op på 75kmt på en lige stækning uden tun eller noget...Men hmmm...hvad har du i af ruller??

Tigeren

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 19-03-04 15:42

5.5 grams fra top racing passer samme med mit vario! kan bare ikke se hvorfor en af mine venner har også en hot 50 med den samme cylinder men med polini sport topstykke og hans køre næsten 80 med lovlig udstødning

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 19-03-04 15:48

Nu ved jeg at malossi multivarioén har en begrænsning når du køber sættet...Der følger nemlig en tynd ring eller det ligner en spændeskive med som skal sidde bag i selve varion...Er der sådan en med din vario???...Der sidder også tit en drosling i tunudstødninger når man køber den...sidder i mundningen..Man kan se at røret er en del mindre..Har du tjekket det??

Tigeren

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 19-03-04 15:54

der er ikke nogen i udstødingen! men vil lige tjekke mit vario! men hvis der er en i varioet burde den så ikke bremse for at man når 55 km!

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 19-03-04 15:54

der er ikke nogen i udstødingen! men vil lige tjekke mit vario! men hvis der er en i varioet burde den så ikke bremse for at man når 55 kmt

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-03-04 15:56

Hvis du kan høre at maskinen tager mange omdr. og hurtigt er oppe på topfart, og det virker som om den har kræfterne, kan fejlen kun ligge i gearingen, altså udvekslingen, som kun sker (hvis vi ikke snakker tandhjul længere inde i maskinen) i varioen. Så hele fejlen ligger i dette tilfælde i at få remmen i bund i den ene ende, og helt op i top i den anden.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 19-03-04 15:57

Nu ved jeg ikke om du køre med den originale trykfjeder, men hvis du gør skal den nok skiftes til en strammere...Motoreren har fået lidt mere kraft på krumtappen og den kan du nok ikke udnytte på baghjulet hvis din trykfjeder er for slap..Men man skal nu også passe på at den ikke er for stram da friktionen vil blive høj og visse tilfælde ødelægge noget i kobl/varion hvis du køre med en for stram...
Tjek også dit koblingshus om der skulle sidde fedt der...Ja det lyder underligt, men det gjorde der faktisk i min...
Flere forslag kan jeg ikke komme med...

Tigeren

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 19-03-04 16:01

Ja pallebhansen har nok let mere forstand på det end mig..*Gg*...

Men en gearing er det ikke kun nødvendigt hvis man har hardcore tunet den???

Tigeren

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 19-03-04 16:07

det har jeg tjekke der var ingen tid! men palle jeg tror den bliver for sløv hvis jeg gearer den! men jeg vil prøve det med fjederen tror i/du at en der passer til polini sport er hård nok?

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 19-03-04 16:18

Jeg ved ikke hvor mange kilo trykfjederen skal være, men jeg har bare hørt den hvis man sætter et tunsæt på er det bedst og sætte en strammere trykfjerder i...Men ved ikke hvor stram..desværre.....

Jamen sat du en lille "spændeskive" i da du satte varioen i???...Denne spændeskive er nemlig en begrænsning...

Tigeren

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 19-03-04 16:29

ja der var to små spændeskiver! en der skulle være i forrest og en der skulle vvære bagerst på varioet tror du de er begrænsinger??

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 19-03-04 19:44

Ja det sidder en spændeskive foran blæsehjulet ved møtrikken..den skal være der..Så når man tager varion ud til du kan se tandhjulet, mellem varion og tandhjulet skulle den gerne sidde..hvis der gjorde er det en begrænsning...du skal ikke tage tandhjulet ud..Nogle tager fejl og tager tandhjulet ud, for bag ved tandhjulet er der nemlig en lille ring..Og de tror at det er den..*Gg*..Men den skal de ikke røre ved...Som sagt skal du ikke røre tandhjulet...Sad den lille spændeskive mellem vario og tandhjul???

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 19-03-04 19:47

Men hvis du er i tvivl så ring på dette her nr.87440994...Det er til scooter gården, og de ved alt om det også hvad det er for nogle skiver og hvad de er til og om de er begrænsninger osv...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-03-04 00:36

Jeg tror ikke at du skal udskifte trykfjederen, remmen skal nok kravle derop med orginalfjederen, men det er stadig varioen jeg har mistanke til er begrænset. Jeg ved godt du skriver i dit spørgsmål: "der er ingen begrænsinger i", men det skal du også være helt sikker på. Kan du ikke se ind på remmen, når scooteren står på støttefod, og så give langsomt gas, helt op til bundgas, for at følge med i om remmen kører helt op på toppen af remskiven. Men pas på, du skal give langtsomt gas, og ligeledes tage det langtsom af, da aktion og reaktion, kan få scooteren til at ryge af støttefoden.
Ellers kan du tage delene af, og gå ned til en knallertmekaniker, han skal vel ikke have noget for at svare dig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 20-03-04 09:56

Spørgsmålet er så om man kan regne med det, da der ingen belastning er på scooteren..Men oki..Ja jeg tror at den lille "spændeskive" der sidder mellem tandhjul og vario er en begrænsning...Det var det ihvertfald på min malossi vario..Der fik jeg at vide at den skulle jeg bare smide ud.....Og jeg køre heller ikke med nogen form for spændeskive der...Ja for det sidder der jo heller ikke i den originale vario..Har du fundet ud af det??

Tigeren

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 20-03-04 14:05

okay takke men får først tid til det i morgen eftermiddag! skal nok dele point ud senere! håber i har ret! for det er sku pisse belastende ikke at kunne køre men en 55

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 20-03-04 14:05

okay takke men får først tid til det i morgen eftermiddag! skal nok dele point ud senere! håber i har ret! for det er sku pisse belastende ikke at kunne køre men en 55

Godkendelse af svar
Fra : korn100

Dato : 22-03-04 15:35

Tak for svaret hvidtiger. har gjort det det med lovlig udstødning og tunge ruller nu vil det godt fremad 80 ud af lige vej!

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 22-03-04 17:37

Jeg ved at hot 50éren køre godt på 6,5gr ruller...Men din tunudstødning kan have en begrænsning et eller andet sted..En "lovlig" udstødning, dvs dem man køber uden blindrøret er faktisk de bedste...Men godt at du har fundet ud af det...

Tigeren