/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Hjælp - Mit tapet forsvinder!
Fra : mary68
Vist : 712 gange
40 point
Dato : 19-03-04 12:15

Vores dejlige, skønne lille sorte hankanin, Victor, er kælen, nysgerrig, helt stueren og en stor fornøjelse for både små og store beboere, og vi ville meget gerne have ham løbende frit hele tiden. Der er bare ét lille problem og det er, at han simpelthen ikke kan holde sine skarpe gnavertænder fra mine paneler og mit tapet. Bøgerne får også lige en tur, de må så flyttes, hvilket straks er værre med væggen! Vi forsøger, at "opdrage" på ham så snart vi ser ham igang med at gumle på et stykke tapet, men det har hjulpet stort! Hullerne bliver større og større og jeg tænker også - det kan da ikke være helt sundt for hans mave! Er der nogen, der kan komme med et godt råd mht. hvordan vi får stoppet den lille vandal!?
Mary

Accepteret svar
Fra : pavon66

Modtaget 50 point
Dato : 19-03-04 12:21

Hej mary68

Jeg tror ikke du ligefrem kan opdrage kaninen til, at lade være med gnaveriet, men sørg for, at den har noget den gerne må gnave i. Det kan f.eks. være tykke friske frugtgrene, selvfølgelig usprøjtede. Om du samtidig kan spraye lidt med noget "gå væk kat" på de steder den skal holde fra, ved jeg ikke, men det kan jo forsøges

Laila - Opdræt af langhårede racemarsvin
http://pavon.dk

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-03-04 12:49

Får den stråfoder nok? Man skulle tro at kaninen hellere ville have hø! Kaniner har et stort behov for stråfoder. Gnavere har et behov for at slide deres tænder - de gror hele livet, derfor giver man dem en træklods at gnave i ,ellers æder de buret. så på det led er marys råd helt ok.
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 19-03-04 13:00

Til mary 68
Prøv lige at ligge nogle ugeblade frem der hvor han gnaver, vores kanin har alt, men ugeblade er 1. priotet.
Held og lykke
M.v.h. Nils

Godkendelse af svar
Fra : mary68

Dato : 19-03-04 13:07

Tak for svaret pavon66.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-03-04 13:29

Skrev Mary hvor der skulle stå Laila undskyld