/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
CloneCd til flg. drev?
Fra : rosekamp
Vist : 382 gange
105 point
Dato : 19-03-04 08:37

Jeg skal have en ny brænder og nu er spørgsmålet om flg. drev kan bruges sammen med CloneCD?

LiteOn CD-RW ell. LiteOn Combo DVD læse og CD-RW

Er der nogen der kan huske, hvor man skal klikke i CloneCd, for at se, hvilke brændere man kan bruge? Jeg kan pludselig ikke finde det.

Og er det i det hele tage nogle drev, der dur til noget (de ovenstående)

Rosekamp

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-03-04 08:43

Hvis CloneCD ikke virker til kan du jo altid bruge det program der følger med din brander..

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 19-03-04 08:45

Clone cd eller ethvert andet brændepogram er filene ligeglade med hvilken brænder du bruger

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 19-03-04 08:54

ofa> det passer nu ikke helt. Jeg har f.eks. en H.P. brænder som ikke kan køre med CloneCd. Der findes en liste over hvilke brændere CloneCd genkender. Men jeg kan bare ikke huske hvor.

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 19-03-04 09:21

under menu-punktet help trykker du igen på help og derefter "supported writers"
Nu er det så bare at trykke på forbogstavet i dit brændermærke

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 19-03-04 09:49

Det er fordi det er en færdigstrikket PC,hp`s brændere eller HP´s hardware genkendes umiddelbart heller ikke på andre PCère.Men problemet kan da ikke være større end at install Clone ,kan den ikke se brænderen,er det da bare at af install,du vil alle dage få besvær med hardware,når det er en færdig strikket PC.AMITECH-HP-COMPAQ OSV

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-03-04 15:32
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-03-04 15:34

Hmm virker ikke! sorry!

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 20-03-04 07:24

ofa> Hvis du nu lige læste spørgsmålet igen, så gik det på, at jeg skal anskaffe mig en ny brænder og gerne vil vide om der er nogen der ved om de kan køre med CloneCd. Og når det nu er dét jeg gerne vil bruge, så nytter det da ikke noget bare at afinstallere det, hvis det ikke virker !? Så har jeg jo købt en brænder, som jeg ikke kan bruge.

Sidal26> Det punkt kommer bare ikke frem, men det må være fordi jeg bruger version 4.3.2.2 - træls

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 20-03-04 07:53

Jeg undskylder jeg blandede mig,men har aldrig nogensinde været ude for den slags problemer,hele min bekendtskabskreds mht brænding(og den er stor)har heller aldrig hørt om problemet,mere kyndige end jeg ,siger det er vrøvl.Men håber det lykkes,tror faktisk en sådan kompa liste er udarbejdet af sponsorer:

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 105 point
Dato : 20-03-04 09:22

Alle lite-on kan køre med Clone cd forøvrigt! Problemet med Clone cd er snarere at der ikke mere er support til programmet! Hvis det er for at lave kopier af kopi sikrede spil, vil jeg hellere anbefale Alchohol 120!
>>ofa! Der findes masser af brændere der ikke er kompartible med diverse brænderprogrammer! Så det kan skam være et stort problem!

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 20-03-04 10:43

I følge min version 3.3.4.1 af clone cd understøttes følgende lite-on

LTR-12101B (Atapi)
LTR-12102B (Atapi)
LTR-1240B (SCSI)
LTR-16101B (Atapi)
LTR-16102B (Atapi)
LTR-24102B (Atapi)

men der er sikkert kommet flere til siden min version

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 22-03-04 07:42

Hvis jeg nu er ligeglad med, hvorvidt den kan afspille dvd, hvilken af nedenstående vil I så foreslå? Er de ikke temmelig ens bortset fra dvd'en? Prisen skal I se bort fra.

http://www.liteonit.com/ODD/English/e_product/e_ltr52327s.asp
http://www.liteonit.com/ODD/English/e_product/e_sohc5232k.asp

Rosekamp

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 22-03-04 08:02

Hvorfor ikke et combo drev? Eller hvis prisen er ligegyldig,så spring på en dvd +- brænder LG electronic ca 1000 kr

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 22-03-04 08:16

Fordi jeg i forvejen har et dvd drev og ikke har brug for et mere. Nu er de 2 jeg har nævnt jeg skal vælge imellem. Så spørgsmålet er bare, hvilken brænder er bedst?

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 22-03-04 10:05

Jeg ville vælge den øverste (uden combo). Den er sandsynligvis billigst og du har dvd i forvejen. Samtidig har den kortest access time

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-04 14:43

Har selv en 52x32x52. Fremragende brænder! Comboen kender jeg ikke, men du siger jo at du har et dvd drev i forvejen!

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 22-03-04 15:06

Tak for svaret tedd. Nu har jeg købt den, så må vi se, hvad der sker

Rosekamp