/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
install af Suse problem..
Fra : Befan
Vist : 443 gange
95 point
Dato : 17-03-04 21:32

Når jeg vil installere Suse 9.0 og vælger at installere det manuelt og gerne vil gøre det over FTP, beder den om at få installeret et Netværkkorts modul, det er også fint nok men så når jeg har valgt mit kort navn så kommer den op og spørger om parameter, hvad skal jeg skrive der...
Jeg har allerede prøvet med følgende uden held:
0 <- (det er et nul)
Start
"IP Adresse"
IPADDR_0="DIN-IP-ADRESSE"
default

Håber at i kan hjælpe mig.....

MVH Befan

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 17-03-04 21:41

Hej Befan,
jeg har selv det samme problem.
Hvis der er nogen der kan svare på spørgsmålet vil jeg med glæde give nogle ekstra point til vedkommende

Dusøren vil indtil videre være på 350 point!
Håber at der er nogen der har noget "know-how" så problemet kan løses...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-03-04 22:09
Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 18-03-04 12:32

... Manualen hjalp desværre ikke med problemet
Under punkt 4 (3 hvis det er den der udsendes med mail) står der: Load all necessary modules for your computer system (network interface card, SCSI or PCMCIA support).
Det er netop under dette punkt at vi har problemer, men der forklares ikke noget om parametere, så vi er lige vidt...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-03-04 15:54

Hmm
nu kender jeg ikke til denne floppy bootdisc......

jeg skal lige have hentet iso til bootdisc'en,
og prøver så lige at se hvad du/I konkret mangler, vender tilbage senere i aften....
for lige umiddelbart bliver du spurgt om netkort, SCSI, og evt. PCMCIA
og har du ikke SCSI diske , og PCMCIA skal du springe dette felt over
netkort sidder som standard eht0 <--(nul) for første netkort, eth1 for næste netkort.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 95 point
Dato : 18-03-04 22:46

jeg går udfra du booter fra cd...

start install, der kommer nogle fejl om den ikke kan finde install cd, fortsæt og vælg
vælg først kernel modules (hardware drivers) >> load network card modules >>
hvis dit netkort ikke er i listen, så skal du til at lege... jeg valgte som det første
(virker som regel første gang) rt8139 : Realtek RTL8129/8239
der skulle gerne komme en meddelse on driveren er loaded succesfully !
i parameter taster du en ip adresse jeg valgte 192.168.1.50
hvis der er mere som skal aktiveres skal det gøre nu !!! ellers gå tilbage til

start installation / system >> start installation/update >> network >> no til automatic ´configuration via boottp
your ip adresse 192.168.1.50 og 255.255.255.0 hvis du bruger en router tast da dennes ip (192.168.1.1)
ip adressen på ftp serveren er enten 152.2.210.121 or 64.28.67.101
ESC til name server
direktory of the server (her vælger du den disp. du vil hente) jeg valgte ver.9.0
/pub/suse/i386/9.0

så kører det................

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 19-03-04 13:40

Hej dk...

Det virker desværre heller ikke med den her ip 192.168.1.50.....
Hva så????

:-/

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-03-04 14:52

hvilken fejl får du ??
kan du connecte til ftp serveren ???

hvilken forbindelse har du ? egen router ell. ??

denne ip 192.168.1.50 valgte jeg udfra mit eget netværk
da vi kører med faste ip og ikke med dhcp...

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 19-03-04 17:23

der står bare "Faild to Load Module" når jeg prøver
Nej jeg kan jo ikke connecte til serveren da jeg ikke kan få den sat op..!!

Jeg har en TDC ADSL forbindelse, som køre i gennem en Switch, der sidder godt nok en lille box hvor "Line in" kommer ind og går ud igen, og ud til Switchen.

Okay!!! jeg køre godt nok med en dynamisk IP, da jegi kke har Fast.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-03-04 10:02

ved du hvilket netkort du bruger ??

hvis det er indbygget på bundkortet, står det i din manual
hvis det er et indstikskort står det på een af chip'ne på kortet (f.eks rtl8139)
denne fejl "Faild to Load Module" tyder på det er en forkert netkort driver du har valgt.

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 21-03-04 13:18

dk tak for hjælpen... ved ikke helt hvad jeg gjorde galt før men nu virker det jeg har åbnet et spørgsmål til dig Suse-dusør til dk.. tak fior hjælpen og den umage du har gjort for at få problemet ordnet

Godkendelse af svar
Fra : Befan

Dato : 21-03-04 13:21

Tak for svaret dk.
Det kunne ikke komme til at virke, men det er højst sansyneligt fordi at jeg ville installere det på Mircosoft Vitual PC...
For det virker fint med andres....
Så du skal have 1000 tak for hjælpen.

MVH Befan

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 21-03-04 13:52

dk- her er et linket http://www.kandu.dk/dk/spg/36241