/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
sangen "Et morgenknald"
Fra : lillegris_me
Vist : 6103 gange
50 point
Dato : 17-03-04 20:58

Hej!!!
Jeg har hørt en sang, der handler om en mand, der ligger og tænker på hvordan han skal vække kvinden ved siden af ham. Det ender med et kys og et morgenknald.
Titlen er "Et morgenknald" jeg ved ikke hvem der har skrevet den men den er forholdsvis gammel.
Ville meget gerne have tekste og måske også selven sangen.

Mange hilsner Nanna

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-04 21:02

Hmm? Kommer til at tænke på Bifrosts sang Det er morgen. Du kan finde teksten her
http://www.bifrost.info/

Kommentar
Fra : lillegris_me

Dato : 19-03-04 16:23

Det var desværre ikke den, men tak!
Hjælp mig!!!!!!!!!!!!!

Accepteret svar
Fra : Kipper

Modtaget 50 point
Dato : 20-03-04 00:11

Jeg ved heller ikke, hvem der har lavet sangen, men her er tekst/akkorder:

Morgenknald:

G - A - C - G
C-D-G-H7-Em
A-Hm-C-G

C - G-D-G

Mens solen stiger og dagen begynder at ta' form
ligger jeg vågen og tænker, hvordan jeg skal få sagt go'morn'
til hende ved min side, som endnu sover tungt
og sikkert ikke har lyst til at bli' vækket i dette sekund.

Go' morgen - go'morgen - go'morgen

Hun ligger og smiler i søvne med håret slået ud
solen ler og forvandler det til det rene guld
danser på hendes næse, snubler, men glider let
fra næsen til de læber, som så ofte gør mig besat

Go' morgen - go'morgen - go'morgen

Jeg vender mig i sengen, kryber ganske nær
kysser hende på halsen og læberne især
under dynen er hun nøgen, det ved jeg og får lyst
til frækt at lægge hånden på hendes ene bare bryst

Go' morgen - go'morgen - go'morgen

Hun sukker let og mumler, men gengælder så mit kys
først en smuk søvnigt, men så med større lyst
jeg smutter under dynen, hvor hun er varm og god
og sammen siger vi go'morgen med et morgenknald for to

Go' morgen - go'morgen - go'morgen

:)
karsten

Kommentar
Fra : Kipper

Dato : 20-03-04 00:12

øpps- "smuk" i anden linie i sidste vers skulle være "smule"

Kommentar
Fra : Kipper

Dato : 20-03-04 00:25

Sangen er at finde på lp'en "Balrok" med Spillemændene - pladen er udgivet i 1975 på selskabet Odeon. Jeg var selv ved at støvsuge nettet for info om sangen og løb så på dit indlæg. Nu skulle den ged vist være barberet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 15:58

Blev dit spørgsmål besvaret? I så fald accepter venligst et svar

Kommentar
Fra : LiLT_

Dato : 30-10-04 00:11

Det er min far der har lavet den.... Sven Foged....

Lidt sjovt at se nogen skrive om den :)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-04 00:24

Sven Foged? Det siger mig et eller andet! Har han haft noget med den lille højskole ved Hobro at gøre?

Kommentar
Fra : LiLT_

Dato : 30-10-04 00:27

Joeh han har hvert fald boet i Hobro engang såeh det ska nok passe :)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-04 00:31

Gik på den højskole i 80 eller der omkring! Godt nok skægt Tror dog ikke spørgsmålstilleren her kommer ind igen så det er garanteret endnu et ulukket spørgsmål! Så vidt jeg kan huske var din far mørkhåret med overskæg? Og spillede guitar? Kan det passe?

Kommentar
Fra : LiLT_

Dato : 30-10-04 00:36

Ja det er rigtig nok. Hans hovedinstrumenter har vist mest været Saxofon og Klaver - men jeg tror også han har spillet en del guitar ja - ka godt være det var det han gjorde mest i dengang :)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-04 00:40

Jeg er godt nok ikke sikker på det er fra Den lille! Men navnet kender jeg godt nok! Kan det være fra Aars eller deromkring? Hader når man har fået et navn ind på hjernen og man ikke kan komme i tanke om hvor det kommer fra!!

Kommentar
Fra : LiLT_

Dato : 30-10-04 00:43

Hmm ved ik helt... Jeg kan snakke med ham i morgen og vise ham tråden her :)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-04 00:45

Ok! Kender hans navn et eller sted fra for sure Min fortid er bare lidt i tågerne

Kommentar
Fra : LiLT_

Dato : 30-10-04 00:46

Hehe :) Hvor gammel er du da? Sven er 57 nu (Eller er det 58...)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-04 00:49

10 år yngre! Så må det sgi være fra den lille højskole! Tror han kom og spillede der en gang imellem! Men prøv at spørge ham!

Kommentar
Fra : LiLT_

Dato : 30-10-04 00:50

Jep ska jeg gøre :D

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-04 00:51

Ok tak! Jeg må ha det ud af hovedet!

Kommentar
Fra : LiLT_

Dato : 30-10-04 13:19

Jo min far var musiklærer på den lille højskole i årene 73-82 ca. Var du på musikholdet eller hva? Hvad hedder du?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-10-04 17:12

Nå så var jeg jo ikke helt galt på den! Nej jeg var ikke på musikholdet men jeg gik på højskolen omkring 80! Dette er et offentligt forum, så sådanne steder lægger jeg aldrig mit navn ud, men du skal ha tak for snakken og hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : lillegris_me

Dato : 08-11-04 14:29

Tak for svaret Kipper. (Undskyld den meget meget lange ventetid, har ikke kunne logge mig ind - vildt irriterende) Jeg har teksten, det var mest sangen som mp3 eller sådan noget jeg søgte, men tak for svaret!!!

Kommentar
Fra : fruSVENS

Dato : 06-11-14 20:00

Mener det var Lasse og Mathilde, som indspillede den...