/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
p2b-f i u-du?
Fra : egoland
Vist : 300 gange
100 point
Dato : 17-03-04 19:29

Har et sådant bundkort, men det vil ligesom ikke få øje på agp-grafikkortet, så man kan instalere software. Har prøvet med to forskellige, men samme resultat. Det kan sagtens se et pci-grafikkort. Styreabe: win98se. Har prøvet bios-update, ver. 1002, men intet har hjulpet. Nogen ideer???

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 17-03-04 20:04

Gå ind på motherboard-fabrikantens hjemmeside og hent software/driver til "Chipset"...
Installer det og genstart.... så finder den alt hvad der ligger i dit motherboard! ...

/Cooper

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-03-04 21:31

Her burde du kunne finde det du skal bruge: http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=P2B-F

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-03-04 00:06

Har du været inde i bios under opstarten og angivet, at første divice den skal starte op på skal være apg?

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 18-03-04 16:12

Undskyld mht. til bios-update: det var 1012.
Har prøvet alt det ovennævnte. Asus-siden er nede pt, men jeg mener nu heller ikke, der skulle eksistere en bx-driver til dette bundkort. Har søgt på driverguide.com, men der er ingen, kun bios-updates.

Kommentar
Fra : popklop

Dato : 23-03-04 11:16

Hvilket Grafikkort?? AGP 4x?

Popklop

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-04 11:31

egoland du kan finde et install utility på ASUS linket længere oppe. Siden er bare overbelastet så prøv igen.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 24-03-04 15:21

BX-bundbrædder kan vist kun trække 2xagp. Jeg har prøvet med to TNT og et Matrox g200.
Og jeg er nået tiæ den konklussion, at det må være kortet, der er u-stabilt. Har haft gang i et andet p2b, og det opførte sig helt OK på den harddisk/instalation.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 24-03-04 15:22

Men tak for hjælpen - I øvrigt.