/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Modem
Fra : fredag
Vist : 448 gange
100 point
Dato : 17-03-04 10:04

Hej.
Jeg har en bærbar pcér med win xp der er sat op til at kør epå et netværk, men nu ønsker jeg hjemmefra at bruge den via mit modem. Den har modem i sig, men hvordan er det lige at jeg får den sat op til at køre via mit modem ??
Skal jeg have mine kode fra min internet udbyder eller ?????

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-03-04 10:11

Du har fuldstændig ret.

Hvis du ikke har en udbyder derhjemme i forvejen kan du ringe efter en cd med opsætningen.

Hvis du vælger Cybercity som udbyder kan du fra deres side tilmelde dig og downloade en fil med opsætningen til modemmet så det bliver installeret automatisk

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 17-03-04 10:23

Du kan måske have glæde af TDC's opsætningsvejledning:
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=art_5463_4948

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 17-03-04 10:29

Tak for svaret BjarneD. Gælder vel også for WinXP

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-03-04 10:40

Der er lidt forskel, men jeg skal gerne sætte link på til den:
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=art_5463_1033
Jeg plejer i øvrigt at anbefale TDC, ikke på grund af prisen, men fordi de har den bedste service og mest stabile produkter.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-03-04 10:46

Jeg overså i farten at det var Win XP. Du skal også sørge for at have driveren til det indbyggede modem på plads, men det plejer, at være der fra installationen.
Hvis den tidligere har kørt Internet via netværkskort skal du muligvis ændre en indstilling i Kontrolpanel - Internetindstillinger - Forbindelser - Ring op når der ikke findes en netværksforbindelse, skal markeres (eller brug standardforbindelsen skal markeres hvis den ikke skal anvende netværket mere).