/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Restgæld i Tyskland
Fra : PrivateDK
Vist : 841 gange
100 point
Dato : 16-03-04 01:38

Er der nogen der ved, om man kan undersøge om der er restgæld i en bil i Tyskland?
Hvis så, hvor?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-04 01:50

Nej det er svært.
Normalt er alle bilhandler i tyskland "kontant"
De har meget lidt af det man kender fra Danmark med "pant i bilen"
Nye biler bliver som regel financieret at bilfabrikkernes egen bank, og det er kun folk med meget gode kort på hånden der får lån der.
Ellers er det normalt ens bank man låner pengene af.
Den mulighed du har er "SCHUFA". Det svarer lidt til vores RKI bortset fra at det ikke har noget med dårlige betalere at gøre, men er en slags landsdatabase hvor der står hvor meget du skylder væk.
Så hvis vedkommende har et lån i bilen vil det stå der.
Men som sagt er det ikke meget brugt med "pant i bil".
Dog vil det stå der hvis det offentlige har pant i bilen af andre årsager.
Så chancerne at få oplysninger via bilen er lig nul.
Tvivler også på du kan få adgang til "schufa"

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 16-03-04 07:25

Hej,
Den slags gives ikke i Tyskland, der er det altid en person der hæfter, så bare rolig du har intet problem.
Mvh OldWiking tidliger udenlanddansker "tyskland" i 16 år
Det er kun det sære danmark der operere med sådant

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-03-04 08:33

Men ellers kan man vel altid få sælger til at skrive under på, at der ikke er pant i bilen ??

ellebye

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 16-03-04 12:36
Kommentar
Fra : 9881

Dato : 17-03-04 18:18

hvis ejeren af bilen har papirene på den er der ingen noteret gæld i den,selvfølgelig kan der så være et privat pant i den,men det er ikke særligt sandsynligt. mvh ole

Accepteret svar
Fra : 9881

Modtaget 100 point
Dato : 17-03-04 18:20

Undskyld,men med papirene på bilen mente jeg den grønne blanket som kaldes/hedder fartzuegsbrief. ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-04 18:29

I ovennævnte attest står samtidig alle tidligere ejere fra første registrering.

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 17-03-04 18:59

Tak for svaret 9881.