/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
Gode tutorials til netværksprog.
Fra : visuel
Vist : 415 gange
20 point
Dato : 15-03-04 15:41

Jeg mangler nogle gode (og uddybende) tutorials til noget netværksprogrammering i c++ (Borland c++ builder 6)eller delphi (delphi 7).

Jeg har arbejdet en smule med begge miljøer. Herudover er jeg erfaren bruger af Java.

Helt præcist skal jeg bruge noget der kan hente nogle data fra en database der ligger på en server. Flere brugere skal kunne hente samtidig, så der skal være noget trådning med også.

på forhånd tak

Kommentar
Fra : akany_

Dato : 21-03-04 23:01

Har aldrig rigtigt rodet med det men du kan måske finde noget brugbart her:
http://www.ecst.csuchico.edu/~beej/guide/
http://www.udvikleren.dk/articles.php?techid=1

Kommentar
Fra : lillemikkel

Dato : 19-08-04 18:17

det lyder ikke som om du behøver det store kendskab til egentlig netværksprogrammering så som socketprogrammering og rmi. Din databaseserver har en såkaldt threadpool som giver mulighed for at eksempelvis 10 brugere er opkoblet til databasen af gangen. (sådan ser det i hvert fald ud, men en cpu=1 kørende tråd). Når du kobler op til din database angiver du i stedet for localhost ip-adressen på din databaseserver. Java er efter min mening en hel del nemmere til både egentlig netværkprogrammering og databasekommunikation. Det kan være en god idé at købe en bog om emnet, men hvis du ikke lige mener at have økonomi til den slags kan du finde masser af info (for javas vedkommende) på http://javabog.dk under videregående java. Du kan selvfølgelig godt bruge eks. cpp til det samme, men det er lettere at finde gratis hjælp til java

mvh lillemikkel