/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Slideshow på TV/DVD
Fra : Brandmand38
Vist : 516 gange
50 point
Dato : 14-03-04 08:50

Findes der ikke et program man kan lave slideshows på, således at man kan se dem på sit tv via DVD afspilleren.
Jeg har prøvet Ulead DVD PictureShow SE Basic, men der kan kun være 36 billeder på hvert slideshow, og jeg tager flere hundrede når jeg er på ferie.
Findes der noget andet, bedre eller måske endda billigere.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 14-03-04 08:59

Jeg har selv brugt Ulead

http://www.ulead.com/dps/runme.htm

Og der er ingen begrænsninger, men du må til lommerne

Kommentar
Fra : Brandmand38

Dato : 14-03-04 10:19

Hej BP

Jamen kan det passe at den der hedder Ulead DVD PictureShow SE Basic er en demo... ?
De skriver nemlig max 36 billeder pr. diasshow... og det undrer mig.
Jeg fik det sammen med bladet Digital Foto, og det skulle have en værdi af 695,- men det er nok bare endnu en gang opreklameret "salgsgas"

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 14-03-04 10:47

Hvis du har XP kan du brænde det der,36 billeder er fordi det er en demo version.

Kommentar
Fra : troldelas

Dato : 14-03-04 13:51

Jeg bruger Ulead DVD PictureShow 2, det er rigtigt godt

Kommentar
Fra : Brandmand38

Dato : 14-03-04 17:25

Til Ofa.

Jeg har XP. men når jeg brænder dem ned på en cd så vises alle billeder på fjernsynet i et stort roderi, og ikke i den rækkefølge de skulle. Jeg kan jo heller ikke lægge baggrundsmusik o.lign ind ved bare at bruge XP.
Jeg kan nemlig ikke på min Philips DVD afspiller vælge hvad rækkefølge de skal afspilles i !
Noget tyder på, at jeg må gå den tunge gang og købe Ulead`s fulde version....

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 14-03-04 19:11

Jeg ved ikke hvor meget det hjælper men man kan rent faktisk lave slideshows i programmer som PHOTOSHOP og FLASH (endda nogle RIGTIG fine med fede effekter), men det kræver selvfølgelig at man har og kender programmerne.

Mvh
Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 50 point
Dato : 14-03-04 21:00

Det er rigtigt at man i de forskellige programmer kan lave slideshows, men for at lave det i DVD format har du brug for et program til at "kode" det.

Brandmand den fulde version af DVD Pictureshow har ingen begrænsninger, jeg laver typisk slideshows på omkring 150 billeder

Godkendelse af svar
Fra : Brandmand38

Dato : 15-03-04 08:01

Tak for svaret Better_Performance.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 15-03-04 08:49

VCD i XP kan du selv bestemme rækkefølgen på brændingen og det med musikken er digtet til bagefter.Et slideshow på DVD ?????? ca 4500 billeder Koder til slideshow??Jeg stiller flere spgm end dig.S N S
God morgen og tillykke