/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Kan man det (Gratis)
Fra : ravenhead
Vist : 498 gange
50 point
Dato : 13-03-04 06:57

Jeg vil høre om der er nogle der ved om man kan ringe fra PC og ud til en normal telefon Jeg har hørt nogle snak om det men har ikke kunne finde noget om det

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-03-04 07:04

Jeg tror ikke du kan få den service gratis,fordi når du skal ringe til en telefon skal dine signaler omdannes til sinagler
som TLF kan modtage og så skal de igennem telefon selskaberne i de respektive lande du vil ringe til,men her kan du købe
Telefontid og hente programet til at kunne udføre opgaven>
http://www.efon.dk

http://www.efon.dk/rates

http://www.efon.dk/download

http://www.efon.dk/products
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-03-04 07:18

dine pc>signaler>omdannelses central>telefon selskab>den persons telefon du ringer til

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 10:01

Du kan hente et program som den du så vil snakke med også skal have på sin puter Og det kan man jo også igennem msn Messinger men det du snakker om kommer en dag http://www.freefiles.dk/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=319
Hav en god dag Sune

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-03-04 10:11

det er kommet for længe siden /\ /\og der er flere selskaber der tilbyder
samme service,det koster bare gysser

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-03-04 11:44

Når man feks. bruger messenger, kan man gå direkte til link som tilbyder dette, og skal selvfølgelig bruge sit kreditkort, for at feks. få adgang til at ringe til USA i en mdr. eller x antal minutter, samtalekvaliteten siges at være god, og det er også langt billigere.
Men det populære program Skype, som intil videre virker som Messenger, dog uden webbilledefunktion, påtænker at lave det så man kan ringe fastnettelf. men ikke uden betaling.
http://www.kandu.dk/dk/spg/35500
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-04 13:00

AT%T som er det store amerikanske telefonselskab er netop gået på markedet med noget sådant (ca 250 kr/md)
TeleDanmark er allerede i fuld sving med et tilsvarende produkt, så det kommer inden længe.
Men gratis bliver det næppe.
Til gengæld vil man kunne bruge sin normaltelefon og ringe hvorhen i verden man har lyst til samme pris som at ringe til naboen.
Så det er et spørgsmål om hvem der kommer først.
Som sagt det findes - bare ikke i Danmark endnu.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 13-03-04 13:44

Der er flere måder at telefonere på. Det vigtigste er nok, at det kan gøres så billigt som muligt. - Hertil kan man købe telefonkort, som køre med væsentligt lavere takster end den som TDC og andre kræver fra en fast telefonlinie. Men det er nu ikke lige meget hvilken telekort du køber, for der snydes med dem i lange baner. Jeg havde et 100 kr kort med en gyldighed på 2 måneder. Men AK halvt brugt og efter en måned, meldte den at kortet var udløbet. D.v.s. de scorede 50% af prisen ned i egen lomme.

Selv bruger jeg i dag kort fra http://www.easycall.dk/ hvor et 100 kr. kort fungere op til 3 måneder og der er fuld valuta for pengene. Det er fra et firma der er synligt på nettet, så der er ingen slinger i valsen. - Klik ind og se hvad dagsprisen er for en langdistance samtale.
Selv ringer min kone en del til sydamerika, hvor samtalerne hos TDC er 17 kr/min, tager easycall kun ca. 1 kr/min. Samtalen er klar og fin som en lokalsamtale.

Samme firma har også forskellige web løsninger, hvor du kan bruge computeren eller en speciel telefon til internettet via bredbåndet. Se her ind på http://www.easywebcom.dk/ hvor der er et bredt udbud.

NB! Telekort - det er ikke altid dem med den laveste minuttakst der er den billigste løsning, især ikke hvis de snyder ved at halvere brugbarheden.

Kommentar
Fra : carlsen6

Dato : 13-03-04 15:16

du kan eventuelt prøve at gå ind zip.dk eller ziptelefon.dk kan ikke lige huske det helt....

Kommentar
Fra : Fredison

Dato : 14-03-04 01:41

du kan kun anvende IP telefoni gratis hvis du skal bruge det internt!! eller hvis den du ringer til også anvender IP telefoni!!

#12

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-03-04 20:21

Som sagt, så findes denne service ikke til den alm. bruger, undtagen man betaler for det.
http://www.wanna-phone.com/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-03-04 22:08

HALLO Ravenhead
HAr du helt mistet forbindelsen?

Godkendelse af svar
Fra : ravenhead

Dato : 16-03-04 21:00

Tak for svaret severino.