/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
analog video til svcd
Fra : klasno
Vist : 492 gange
200 point
Dato : 12-03-04 11:03

Hej
Har en Medion 3.0 pc fra Aldi.
Jeg bruger Power Director osv, der følger med, men får et dårligt resultat, svarende til en 5-6 kopi af en vhs optagelse... hvilket der vel ikke er meget super over...
Jeg vil kalde det uanvendeligt...
Hvad skal man gøre for at få en kvalitet som er lig med vhs... det optagne skal kunne afspilles på en DVD afspiller. Den jeg har kan afspille stort set alt, undtagen DIVX og HIGHMAT..hvad det så end er for noget:)... og gerne på alm CD/R medier...
er det programmet jeg benytter der er noget møg, eller hva´ ?
jeg har et par film i SVCD i rimelig god kvalitet (har ikke selv lavet dem) så det set ud til at det kan lade sig gøre, men HVORDAN???
med Venlig Hilsen
Anders

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-04 11:09

Altså forstår ikke rigtigt dit problem er det når du skal lave kopier eller se noget du har dårlig kvalli

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 12-03-04 11:33
Kommentar
Fra : klasno

Dato : 12-03-04 12:16

Til Sunowich
problemet er når jeg brænder det jeg har indspillet, i svcd formatet, og afspiller det på et TV..så er kvaliteten mildest talt elendig...
på monitoren ser det bedre ud, men absolut heller ikke særligt godt...altså efter indspilning, imens der indspilles fra videoen, til hardisk, ser det rigtig godt ud. det er altså det endelige resultat der er uanvendeligt..
forstår du nu?
hilsen
Anders

Kommentar
Fra : klasno

Dato : 12-03-04 12:34

hej cooper
Jeg har en DIVX player installeret... min DVD afspiller i stuen kan ikke afspille disse,
flask playeren ..den omformer fra mpeg til mpeg eller hva´?....
Nero burner har jeg...
Det der er problemet er ikke afspillere på PCén men når en brændt SVCD skal afspilles på et TV v.hj.a en DVD afspiller altså IKKE fra PC til tv ...
eller er det mig der misforstår et eller andet....
jeg har en video optagelse VHS eller Video8 jeg gerne viil gemme på en CD rom..:) i uden kvalitets forringelse.:)

Hilsen
Anders

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-03-04 13:26

Nu kender jeg ikke omtalte "Power Director" , men jeg formoder at det der er problemet er at det du optager på din harddisk fra din video ikke bliver godt.

Er det sådan det skal forståes?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 12-03-04 15:36

Hvordan har du forbundet ledningerne fra dine videoafspiller til din harddisk.
Bruger du video in og line in elller hvad?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-03-04 15:49

Dit indlæg kom ikke på skærmen inden jeg skrev mit (der er endda 1 time imellem)
Prøv med et andet captureprogram til at fange videoen f.eks. Ulead Mowie Maker - som sagt kender jeg ikke dit program, men Mowie Maker laver normalt et godt stykke arbejde.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-03-04 15:56

Hvorfor ikke prøve win XP's indbyggede movie maker!

Kommentar
Fra : klasno

Dato : 13-03-04 08:08

Hej
Stig54 :Jeg bruger video in fra videokameraet og s connector fra alm. video.
Refi: ja måske det var en ide...
Tedd: Jeg har prøvet movie maker men den gemmer det i underligt format..hvad var det nu det hed? vmmms ,hehe nok ikke rigtigt, men det hedder noget lignende...og kan ikke afspilles ad min DVD afspiller..:( eller må jeg sige at moviemaker fungerer ret godt... men kan det der Windows format omformes til noget fornuftigt?
mangler der ikke noget standard på det her område?? eller er det bare mig der er dum?..:)
Hele pointen er at jeg egentlig købte den her PC af den grund at jeg ville bevare, og redigere alle mine gamle optagelser, nogle er mere end 15 år gamle og de bliver dårligere for hvert år...
Men måske det er bedre at købe et digitalt videokamera og lade signalet gå igennem det? det har jeg set at der er nogle der foreslår rundt omkring som den bedste måde at omforme analoge optaqelser til didgitale..men det koster jo os´penge.... eller måske en DVD optager (video) istedet..:)....

Bliver jeres SVCD optagelser gode?? altså VHS kvalitet som minimum? jeg ved godt at det aldrig bliver bedre end originalen...:)

Med Venlig Hilsen
Anders

PS og tak for alle svarene...!!!! :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-04 12:48

Der findes flere forskellige programmer der kan konvertere dine film så du kan se dem på din DVDafspiller.
Det format du tænker på er nok wmf.
Men hvis du bruger Ulead Mowie Maker kan du få filmene lavet direkte til VCD eller SVCD (også DVD)
Så kan du spille dem på din DVDer

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 14-03-04 00:26

Du svarede mig ikke på hvordan du får lyden ind

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-04 00:46

Lyden følger da med når du gemmer det på harddisken med Ulead MovieMaker

Kommentar
Fra : klasno

Dato : 14-03-04 08:59

Hej refi og stig54

JO lyden følger med, den er ikk noget problem, via line-in..
Har prøvet u-lead, ganske hurtigt, billed kvaliteten er bedre, men det virker meget nervøst i billedet... zoom foreksempel er meget forvirrende at se på, og rystelser af kameraet på samme måde..lidt i retning af en slags stroboskob effekt...- hakkende kan man sige..rimelig kvalitet på PC!!
jeg lavede en SVCD på 3 -4 minutter.. så det er ikke den store erfaring jeg har med det program endnu....
får muligvia tid til at eksperimentere lidt i aften... men ksla have mig en CD/RW, har snart brugt "1000" CDR´s.... det er lidt dyrt i længden...selvom de kommer sydfra:)...

Med Venlig Hilsen
Anders

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-04 12:41

Ulead programmet skal du bare lære at bruge.
Du vil jo aldrig få en ret meget bedre kvalitet end du har på videobåndet.
Du kan jo klippe enkelte scener ud hvis de er meget slemme inden du brænder.
Pas på med at bruge RW skiver - det er ikke godt til film.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-03-04 15:59

Hej
Jeg har efterhånden selv prøvet en del forskellige muligheder både med at tage en film fra et VHS bånd og over på CD-skiver, og så også at optage direkte fra TV og efterfølgende brænde et par skiver.
Som hovedregel gemmer jeg altid i SVCD format, også selv om det er et VHS-program jeg konverterer, det betyder så at man skal skifte CD lidt oftere, men jeg synes ikke almindelig VCD er til at holde ud, specielt bliver undertekster meget dårlige.
For at få filmen inde på komputeren har jeg investeret i et TV-capture-kort, et Pinacle PCTV (til lige omkring 700 Kr.), samtidig har jeg så mulighed for at se og optage TV direkte på computeren. Det medfølgende program PCTV Vision, er samtidig rigtig godt til at optage fra VHS-bånd eller et ekstrern TV. I programmet kan man også indstille forskellige ting før optagelse, f.eks. lys, kontrast, mætning osv. Jeg har fundet ud af at når man optager fra VHS-video, skal man passe på ikke at stille kontrasten for høj, så bliver fejl på båndet meget mere synlige.
Jeg bruger Composite indgangen på kortet til TV-signalet og line in på mit lydkort til lydsignalet, og når jag skal optage fra Video'n bruger jeg et sæt ledninger som går fra scartudgangen på min video og så via en adapter til computeren.
I captureprogrammet kan jeg så vælge forskellige komprimeringsmetoder (her bruger jeg så altid SVCD). Den resulterende fil redigerer og deler jeg så i Ulead VideoStudio 7. I Videostudio 7 kan jeg så lave mine egne opstartssekvenser og indledning/slut på de enkelte CD'r. Jeg synes selv det er ret smart at der i slutningen af CD nr. 1, f.eks står 'Indsæt CD2, for næste del' eller noget lignende.
Men jeg må nok indrømme at resultatet bliver bedst med de filer jeg har optaget direkte fra TV eller rippet fra en DVD, VHS-bånd er ikke særlig gode at kopiere efter, min Video har ellers det man kalder HQ-kvalitet.
Jeg håber du kan bruge denne 'smøre', som inspiration til at komme videre, men prøv dig frem med forskellige indstillinger, så skal det nok lykkes dig at få en acceptabel kvalitet. Alternativet er jo at købe en DVD-brænder og så brænde ukomprimerede filer, det vil nok give en betydelig bedre kvalitet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-03-04 16:03

Hej
Lige en ting til. Bræn ikke i alt for høj hastighed. Jeg brænder aldrig med over 8x speed.

Kommentar
Fra : klasno

Dato : 14-03-04 17:12

hej angelface
der sidder et capture kort i den PC jeg har, det må der gøre da der er indbygget tv tuner osv, der er også firewire mv.
Så du har nok ret jeg må eksperimentere...
Hvad koster DVD medier nu om stunder?? jeg har en DVD-brænder...:) de er vel billigere i Tyskland.... men måske nok værd at benytte...!! det har du nok ret i!!! mht kvaliteten..jeg mener når man nu alligevel er i gang med er større redigerings arbejde, så er det vel egentlig dumt ikke at få et godt slut reultat, det tager immervæk oget tid ar klippe og klistre sammen...
Jeg har lige fået den den her PC, så jeg har ikke prøvet ret meget...
Jeg har andetsteds (på Yahoo) fået det råd at hvis jeg vil have et godt resultat, så er der kun en vej, og det er at køve et DV kamera med video-in og DV out... men om det nu også er nødvendigt, det ved jeg ikke..
Men selvfølgelig..et DV camera det ender det vel med alligevel på et tidspunkt....

Med Venlig Hilsen
Anders

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-03-04 23:43

Hej igen
Jeg har lige checket et reklamehæfte vi for nylig har fået fra Poetzsch i Tyskland, kataloget gælder fra den 02-03-2004 til den 29-03-2004, i denne tryksag har de 5 stk. Prime-disc DVD+R/DVD-R til dkr. 79,95, og 25 stk. til 299,95, så det er lige knap 12 Kr. stykket, det er da ikke så vildt. De har også tomme DVD bokse 5 stk. til 9.95 dKr.
Kig evt. på deres hjemmeside www.poetzsch-padborg.dk, deres mailadresse er mail@poetzsch-padborg.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-04 23:47

Her kan du købe masser af billige medier. (de sender også)
http://www.billigmedien.de/shop/

Kommentar
Fra : klasno

Dato : 15-03-04 18:24

hej:)
har fundet et par gode steder:
www.nierle.de/dk/ 25 stk for 145 kr foreksempel..det er da OK, hvis de virker..:)
kik også her:
www.mediecentralen.com

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-03-04 19:48

Hej
Lige en lille bibemærkning til svaret fra 'refi'. Det er helt fint at købe medier fra Tyskland og så få dem tilsendt, men vær forberedt på at det nogle gange sker at Told og Skat åbner pakker fra udlandet specielt når de kan se at pakken evt. indeholder ting som der skal betales moms og told af, så der kan godt komme en toldregning sammen med medierne. Dette undgår du selvfølgelig når du selv henter dem.

Kommentar
Fra : klasno

Dato : 15-03-04 21:28

Hej angelface
´tak for advarslen.. gad vide om de sites jeg har fundet sender fra tyskland... jeg har ikke lige haft tid til at undersøge det nærmere..men jeg kunne da godt forestille mig det.... på den ene, huske ikke hvilken af dem stod der at de benyttede post dk..??
nå men det er vel til at finde ud af..:)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 21:44

Jo det er rigtigt.
Det gælder bare ikke billigmedien - de sender fra Danmark - det var derfor jeg anbefalede dem.
Du sparer yderligere ved at hente selv.

Kommentar
Fra : klasno

Dato : 20-03-04 09:09

hej :)
har fået det til at fungere efter utallige downloads af drivere og patches.- og stor hjælp fra Medions hotline:)
Hvad der var den egentlige fejl er jeg ikke helt klar over, men nu virker det:)
Ser det ihvertfald ud til..:)
kan man skære en mpeg fil over i 2 halvdele hvis den f.eks er for stor til en CD? altså efter den er lagt på harddisken...
Kan i dette tilfælde ikke bruge DVD, da det drejer sig om en lang camcorder optagelse til min far der ikke har DVD drev...
Jeg kan selfølgelig under optaglesen dele den, men det ville jo være nemmere hvis man kunne efter..
Med Venlig hilsen
Anders

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 20-03-04 09:30

Du kan finde Easy Video Splitter her:
http://doeasier.org/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-04 09:35

Flere brænderprog. kan også splitte fillmen - ellers er der et her (nr 3 fra oven)
http://www.zealotsoft.net/

Kommentar
Fra : klasno

Dato : 20-03-04 10:22

hej stig 54 og refi
Hurtigt svar må man sige..
Stig54: programmet crasher i samme sekund MPEG filen skal splittes op...men måske noget med codex eller hva ved jeg..
refi: filen kan ikke downloades, stopper efter 130kb med flg meddelse: setup file is corrupted..

gu´ve´om jeg stadig har et problem med min PC?

anders

Kommentar
Fra : klasno

Dato : 20-03-04 10:29

flg splitter virker..
http://www.boilsoft.com/videosplitter/download.html
underligt...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-04 11:27

Du har helt sikkert et problem med din maskine.

Kommentar
Fra : klasno

Dato : 20-03-04 13:05

problemet er bare hvor problemet er...
Den splitter jeg selv fandt går også ned indimellem, hvis man selv taster split-tidspunktet ind, men ikke hver gang...??? mystisk..!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-04 13:11

Det kunne også være du sætter programmerne forkert op.

Kommentar
Fra : klasno

Dato : 20-03-04 13:24

de sætter stort set sig selv op.. men jeg har en mistanke til Nero ...det er somom problemerne starter efter jeg har installeret det program, men efter at have fjernet det igen er problemerne der stadig... kun efter en total geninstallering kører den..
Men samtidig er jeg ikke helt sikker, det tager jo immervæk nogen tid at geninstallere flere gange bare lige for at prøve, men måske jeg kan finde evt. rester af Nero... og slette dem..måske et forsøg værd..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-04 13:30

Nero er tit et problembarn sammen med andre brænderprogrammer.
Den vil så gerne have magten

Kommentar
Fra : klasno

Dato : 20-03-04 13:46

det åndsvage er at jeg inden jeg installerede NERO, tænkte, nu går det garanteret galt igen med alt muligt.. og ganske rigtigt..
Meeen det må sku´da være muligt at afinstallere alle rester.. håber jeg:)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-04 13:53

Ja rens ordentlig ud - evt med regcleaner - og slet alt der bare indeholder navnet nero.
Det er ligesom med skoda - en gang skoda altid skoda (de er ikke til at komme af med.

Inden I farer i blækhuset. DET GÆLDER IKKE DE NYE.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-03-04 18:48

Hej
Tag jer nu sammen og se og få downloadet et ordentlig videoredigeringsprogram. Jeg har tidligere skrevet at jeg bruger Ulead Video 7, og det virker perfekt, og man kan selv lave introer osv. Ulead har iøvrigt indbygget brænderprogram som også virker upåklagelig. Jeg har også Nero Burning installeret, og det forstyrer overhovedet ikke. Jeg tror nærmere det er nogle andre skodprogrammer du har installeret der laver knuder. Kontroller specielt hvilke programmer der evt. ligger i baggrunden. CTRL+ALT+DEL, kig under fanen 'programmer' og fanen 'Processer', men pas på ikke at lukke systemprocesser.

Kommentar
Fra : klasno

Dato : 20-03-04 21:35

yes yes yes.. ska' nok, har downloaded det der ulead, men det er praktisk talt magen til Power producer/editor, problemet var bare at jeg de 2 programmer hænger sammen med et "tv-program" et video "program" der egentlig kun optager på harddisk, og et "radio program" samt en audio-afspiller" altsammen kan fjernbetjenes:)
MEN optager man på hardisken så laver man en mega fil...hvis man bruger harddiskoptageren, og det var det jeg gjorde, og ville splitte den op ... og den kunne ikke splittes op, umiddelbart....
faktisk er min PC totalt clean.. ikke engang officpakken er installeret endnu, kun et virus program,+adware 6.0 thats all. og så ovennævnte..
Jeg har fjernet all Nero filer og det var ikke så lidt jeg fandt.. ca30 ...
der kører ikke noget der kan undværes under processor.. ikke så vidt jeg kan se...:)

MEN det kan da godt være at Ulead kører bedre... hvad ved jeg... lige nu ved jeg det ikke..jeg har ikke haft tid til at prøve seriøst, jeg gjorde i sidste uge, men der var PCen jo fuckét helt op...
Jeg må løbe for i dag... min datter kalder..
Hilsen anders

Kommentar
Fra : klasno

Dato : 21-03-04 19:39

ok..det havde jeg så ikke alligevel, altså gemt ulead video 7.o, og deres download sites kører ikke i dag..
Så det må vente...
Hilsen Anders

Kommentar
Fra : DKJOL

Dato : 04-01-05 10:57

Jeg bruger Power Director 2.55 og bortset fra, at ofte går i stå, er det rimeligt nemt at gå til. Pt. har jeg ikke prøvet med overførsel af video, kun optaget TV og sidenhen redigeret det. Typisk ved at klippe overflødigt væk ved start og slut, samt sat filerne sammen til een MPEG, da optageprogrammet kun laver filerne på 1,95 MB. Dvs. en film fylder, alt efter optagekvaliteten, 2 til 4 filer. Herefter bruger jeg Power Producer til at lave en DVD, der ganske rigtigt er meget billig. Det kan ikke betale sig med SVCD, da en DVD kan fås til 2-3 kr. stykket. Iøvrigt er det helt legalt at købe disse i Tyskland, samt at få dem sendt derfra. Det skyldes EU-regler.

Hvis du får noget erfaring omkring andre programmer, der fungerer bedre, så vil jeg da meget gerne høre om det Det ser jo ud til, at vi bruger samme system. Og jeg skal også til at lægge gamle videobånd over på DVD.