/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Webspeed +netgear trådløs router
Fra : S.B.L
Vist : 1384 gange
500 point
Dato : 12-03-04 01:12

Hej. Hjælp. Jeg har et mega problem.
Jeg har købt en trådløs router (Netgear). Jeg kan bare ikke få lortet til at virke.
Min plan var at jeg ville have min stationære + min bærbare kørende på samme net. Men det synes helt umuligt. Nåe jeg har koblet routeren til mit kabelmodem kan jeg kun komme ind på netgear's indstillingsside (192.186.0.1) men jeg kan ikke forbinde til internettet og ej heller kan min bærbare. Hvad er problemet.

Her er hvad der står når jeg laver en ipconfig /all:
Windows IP-konfiguration

Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hermodsgade
Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139 Family PCI
Fast Ethernet NIC
Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-10-A7-28-CF-6A
Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.2
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 11. marts 2004 18:54:52
Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 14. marts 2004 18:54:52

Når jeg prøver at konfigurere routeren får den ikke en ip adresse.

Håber der er en venlig sjæl som kan hjælpe mig - for jeg er helt ude at skide, og tdc + netgear kan tilsyneladende ikke hjælpe mig.

Mvh
Bue

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-03-04 08:57

Hejsa

har du sat PPPoE op med det brugernavn og pass. i routeren, du har fået udleveret af tdc ??
samt sat din gateway til webspeed modemmet. ??

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-03-04 09:43

Har du prøvet at sætte routeren til en dynamisk adresse, og har set, at du ikke har sat den på en fast??

ellebye

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-03-04 10:04

Du kan få problemer med netforbindelsen, hvis du skifter lige fra direkte tilkobling og over til via router. Du vil få forbindelsen igen hvis du skifter tilbage.
Det skyldes at den direkte forbindelse og den via routeren bliver registreret med to forskellige adresser, så du er nok nød til at lukke ned for forbindelsen, og vente med at koble dig på via routeren til time-out er udløbet, så vil du blive registreret med din router, og så tror jeg det hele falder på plads.

Accepteret svar
Fra : dscoop80

Modtaget 500 point
Dato : 12-03-04 10:24

Hej S.B.L ...

Prøv følgende:

1. Tilslut alle kabler fra din router til kabelmodem, og fra router til computer(e)...
2. Sluk for dit kabelmodem og router...
3. Gå til prompt på computer (skriv: CMD i nede i "start" -> "kør")...
4. Skriv: IPCONFIG /RELEASE
5. Sæt strøm til dit kabelmodem... vent ca. 3-4 min.
6. Sæt strøm til din Router!
7. Hvis det stadig ikke virker, så indstil routeren til at opfange dynamisk IP fra WAN (Altså fra kabelmodem'et)...
8. Og lav process 1 til 6 igen...

Håber det kan hjælpe...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 12-03-04 10:27

og hvis det OVERHOVEDET ikke fungerer stadig, så prøv at "RESET" routeren
til standard indstilling, som regel kaldes "Fabriks Indstilling"...
Og prøv så ovenstående process igen...

/Cooper

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-03-04 10:35

S.B.L.
Jeg havde det samme problem som dig, men løste det ved blot at ændre adressen til dynamisk, og så var der hul igennem.

ellebye

Kommentar
Fra : S.B.L

Dato : 12-03-04 12:44

Hej.
Routeren står til at fange en dynamisk ip adresse. Så det er desværre ikke problemet.
Har prøvet at reset routeren uden held.

Og den skal ikke sættes op til PPPoE da jeg ikke bruger brugernavn og adgangskode for at komme på nettet.

Så aner ikke hvad dælen jeg skal gøre...
Bue

Kommentar
Fra : S.B.L

Dato : 12-03-04 13:05

Hej... nu er jeg super glad.

Det som dscoop80 skrev hjalp selvom jeg synes jeg har haft prøvet det ca 50 gange :)
Men jeg er bare lykkelige for at jeg kan komme på nette med begge mine maskiner nu.

I skal alle have tak for hjælpen!

Mvh
En glad Bue

Godkendelse af svar
Fra : S.B.L