/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Til Henning Borchert...
Fra : biolou
Vist : 553 gange
50 point
Dato : 11-03-04 21:25

Hej Henning,

Jeg har downloadet dit program og vil gerne i gang med at tabe mig, jeg har jo set de flotte resultater din slankegruppe får! Men hvad skal man spise på sådan en typisk dag med meget protein? Jeg kunne godt tænke mig lidt idéer til hvad du (og gruppen) spiser til morgen, middag og aften.

Hilsen Lou

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 50 point
Dato : 15-03-04 08:59

Hej Lou

Det er meget forskelligt hvad vi spiser, da hele ideen netop er at du spiser hvad du kan lide, men er opmækrsom på det samlede indtag og fordelingen henover dagen. Jeg vil her lige kort beskrive hvad jeg spise i går, og hvad det medførte i kalorier og fordelingen af disse.

Morgenmad
100 gram Cheay jordbær / rabarber 0,1% youghurt
40 gram rugbrød, kerne
25 gram 1% kalkunbryst
200 gram kærnemælk

Frokost
Salat med tun 100 gram blandet salat og 75 gram tun i vand

Mellemmåltid
1 gulerod

Middag
200 gram blandet salat m/ 75 gram cheasy
200 gram skummetmælk

Eftermiddag
Tomat- / løgsalat med de resterende 100 gram tun i vand

Aften
100 gram svinemørbrad, tørstegt
100 gram selleri
100 gram gulerod
100 gram agurk
100 gram bambusskud
alle disse grøntsager skåret i strimler og stegt på en varm pande, derefter småsimret i 1 dl bouillon

Natmad
Rejecocktail bestående af 100 gram rejer og 150 gram salat og asparges.

Det gav mig samlet 1191 kalorier

Fordelingen var helt optimal

48E% protein
39E% kulhydrat
13E% fedt.

fordelingen af måltider over dagen var ligeledes helt optimal, idet 7 måltider med hver imellem 100 og 240 kalorier giver en jævn forbrænding med en virkelig god sukkerbalance.

Jeg har lige talt med en fra gruppen der fortalte at hendes søndagsmenu med hensyn til aftensmaden var meget anderledes, idet hun havde fået 175 gram 6% skinkemedister og tilbehøret havde været hvidkål, gulerødder og persillerod der ligesom mit tilbehør var tilberedt ved høj varme på en pande og så småsimret i bouillon.

Det er vigtigt at du spiser det du selv kan lide. Den helt store fordel ved mit program er at du ved at taste alle måltider ind er i stand til at se hvordan din kost er. Der er mange eksempler på at brugere af programmet har lagt nogle "dumme" vaner af sig, efter at de har set hvad det betyder for helheden.

Hvis du har flere spørgsmål skal du endelig bare sige til.

mvh

Henning

Godkendelse af svar
Fra : biolou

Dato : 21-03-04 17:30

Tak for svaret henning.