/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Er det nemt at skifte speedometer kabel?
Fra : hondaforever
Vist : 468 gange
100 point
Dato : 10-03-04 21:38

hey..

Jeg har jo en Yamaha slider, og skal skifte speedometer kabel.. Jeg får mit kabel med posten i morgen, og kom bare til at tænke på om det var meget let. Så, hvis der lige er en som hurtigt kan fortælle mig om det er hurtigt og nemt. Jeg kan nemlig ikke tjekke det nu, får min Yamaha holder hos en ven.

Venlig hilsen Søren Christensen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 10-03-04 22:00

Som jeg skrev i dit spørgsmål: http://www.kandu.dk/dk/spg/34870
Det er meget nemt at montere selv.
Endvidere skrev jeg da du regne med det var drevet, hvordan du kontrollerede det og kabelet.
Når det kun er kabelet, kan det da ikke være nemmere, skru omløberne af med fingerne i begge ender, skru det nye på.
Du kan endda trække det gamle ud og putte det nye ind i yderkabelet.
Det eneste du skal gøre er at spænde det på først der ender i speedometeret, samtidig med du drejer inderkablet lidt, for at det skal gå ind i "hunfirkanten", og nede ved hjulet skal du dreje lidt på hjulet, for at få den firkant til at falde ned i "hunfirkanten".
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : hondaforever

Dato : 10-03-04 22:10

Tak for svaret pallebhansen.