/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Autostart af programmer i XP
Fra : ludo_102
Vist : 664 gange
20 point
Dato : 28-04-02 14:04

Jeg er ny bruger af Win XP, og hver gang jeg starter min computer autostarter en masse programmer som bare ligger sig ned på processlinien og opbruger RAM.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg fx ville forhindre ICQ at starte automatisk op?

Hilsen
/SP

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-04-02 15:05

"ludo_102" <ludo_102.news@kandu.dk> skrev i melding
news:xvRy8.6112$kp3.441605@news010.worldonline.dk...
> Jeg er ny bruger af Win XP, og hver gang jeg starter min computer
> autostarter en masse programmer som bare ligger sig ned på processlinien
> og opbruger RAM.
>
> Hvad skal jeg gøre, hvis jeg fx ville forhindre ICQ at starte automatisk
> op?

Åpne ICQ, trykke på "Main", velge "Preferences", trykke på "Connections"
også velger du at den ikke skal starte samtidig som Windows ("Lunch ICQ on
startup").

--

Vennlig hilsen Erlend

erlendkb@online.no - ICQ: 42053660
http://www.kleggen.com/ - http://www.pizza.no/

Accepteret svar
Fra : ponnyboy

Modtaget 20 point
Dato : 28-04-02 17:56

Du kan godt bestemme hvilken programmer der starter op i XP.

Start\kør\msconfig\ under faneblad start kan du disable dem som du ikke vil have til at starte.

ponnyboy

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 28-04-02 19:10

Hej Ludo_102

Igen var der en der gav et halvfærdigt svar, så spar dine point

Du skal selvfølgelig gå ind under fanen tjenester og fjerne hakket ud for de programmer som ikke skal starte op.

Og kig også under fanen start, der gør du det samme som nævnt ovenfor.

Nogle programmer kan også starte ved at de ligger i start -> Programmer -> start, så her fjerner du dem, hvis det er nogle af disse.

Held og LYkke med det

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-04-02 17:51

ellers... så virker msconfig vistnok oxo i XP..
startmenu -> kør -> msconfig

under start (sidste fane tror jeg) der ligger alle de programmer der starter
op.. så kan du bare hakke dem af... men hak ikke noget af som du ikke ved
hvad er....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-05-02 20:04

Nu er jeg ikke sikker, men sidst jeg gjorde det, startede min computer op i
en eller anden "fail-safe" agtig mode. Se istedet win.ini under "run",
registry under microsoft/windows/currentversion/run og start menuen under
programmer/start (startup nogle steder).

Mvh. Rayman.

"diztort" <diztort@hotmail.com> wrote in message
news:aajtfq$aqu46$1@ID-134837.news.dfncis.de...
> ellers... så virker msconfig vistnok oxo i XP..
> startmenu -> kør -> msconfig
>
> under start (sidste fane tror jeg) der ligger alle de programmer der
starter
> op.. så kan du bare hakke dem af... men hak ikke noget af som du ikke ved
> hvad er....
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-05-02 17:00

Jeg tror nu mere, at du dummede dig.
msconfig er en genvej til lige netop de 3 punkter du nævner, og du slipper
for at lege unødvendigt i registreringsdatabasen!!

"Rayman" <rayman_dk@email.com> wrote in message
news:H4gA8.10152$HZ2.744474@news000.worldonline.dk...
Nu er jeg ikke sikker, men sidst jeg gjorde det, startede min computer op i
en eller anden "fail-safe" agtig mode. Se istedet win.ini under "run",
registry under microsoft/windows/currentversion/run og start menuen under
programmer/start (startup nogle steder).

Mvh. Rayman.

"diztort" <diztort@hotmail.com> wrote in message
news:aajtfq$aqu46$1@ID-134837.news.dfncis.de...
> ellers... så virker msconfig vistnok oxo i XP..
> startmenu -> kør -> msconfig
>
> under start (sidste fane tror jeg) der ligger alle de programmer der
starter
> op.. så kan du bare hakke dem af... men hak ikke noget af som du ikke ved
> hvad er....
>