/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
PGO comet - Skive i koblingen???
Fra : OBW2990
Vist : 3457 gange
60 point
Dato : 08-03-04 21:34

Jeg vil meget gerne have fjernet skiverne i min knallert.
Jeg er 100% sikker på hvordan man tager skiven i variomatic'en af, men er der anderledes med den der sidder i koblingen? Jeg er meget usikker på hvad og hvordan jeg skal gøre.... Plz help!!!!

Er det svært og hvordan gør jeg?????

Mvh oliver

 
 
Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 08-03-04 22:26

Den er ligesom PGO HOT 50
http://pgo.dondata.dk/Guides/Afmontering_Af_Variator.html
Men der er ingen ting at fjerne ved koblingen.
http://www.moped.dk/ tryk hvilke begrænsninger.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : scooter_boy1615


Dato : 08-03-04 23:15

hejza der er ikke nogen skiverne i koblingen på en pgo comet

mvh steffen

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 08-03-04 23:57

scooter_boy1615: ØØØØH
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : OBW2990


Dato : 09-03-04 10:48

Der findes følgene begrænsninger i en PGO Comet:

PGO Comet:
En skive i variomatic'en
Et blindrør på udstødning
En skive i koblingen

Og det er skiven i koplingen jeg vil have noget at vide om.....


Kommentar
Fra : kalle.


Dato : 10-03-04 08:01

Jeg vil lige sige at cdi'en på comet'en er begrænset op til 10000rpm. så er der også begrænset topstyk. Og fjedrestyren er for lang. der skal 9mm af den. ellers kan du købe en til en big max til 49kr hos thansen. ;)
og ja jeg har selv en Comet så jeg ved hvad jeg snakker om.

Kommentar
Fra : OBW2990


Dato : 10-03-04 14:10

Det er sikkert rigtig det du har skrevet.... Men har ik så meget styr på knallerter så fatter ik en skid af hva du lige fyrede af der.......

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 10-03-04 15:26

CDIèn er en tændingstidspunkt regulering, som kan udskiftes hvis der sættes de allerstørste tun på, som kan gå op til 12000 omdr/min, men det er der jo slet ikke tale om, da maskinen da ikke kan komme tilnærmeligvis op i nærheden af 10000omdr/min.
fjedrestyren? Han mener et fjederstyr? http://www.thansen.dk/product.asp?c=222723245&n=905258702&pn=282590713
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 10-03-04 18:14

Da kalle ikke reagerer, vil jeg lige kommentere hans indlæg:
Når din scooter ikke er tunet, vil en anden CDI enhed ikke forbedre noget, men kan endda forringe ydelsen.
Fjederstyret er en koblingsbegrænser, forstået på den måde, at koblingen jo hverken får knallerten til at køre stærkere eller hurtigere, men bestemmer lidt hvor meget acceleration du kan få, og set på den måde kan du få lidt mere "riv" i dyret, ved at sætte en i fra en 45 km scooter. Men da comet ikke laves i 45, kan man udemærket bruge en fra samme motortype, feks. et fjederstyr fra Big Max, Hot 50 eller lign. som jeg linker til i forrige svar.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : OBW2990


Dato : 11-03-04 11:56

Hmmm..... det er sikkert rigtig det i har skrevet.... men det svare ik rigtig på mit spørgsmål....
Hvordan skifter man den og er det svært ?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 11-03-04 17:16

Det er let, men sværere hvis du vil skille selve koblingen, for at skifte fjedre.
I princippet er de fleste scootere ens at skille koplingen på, du skal bare være opmærksom på at møtrikken i midten kan være svær at tage af, hvis du sætter en skruetrækker ind for at holde blæseren medens du skruer møtrik af, kan du komme til at brække noget (Aluminium)
Så hvis du har en der kan holde med hænderne, så sætter du en top på møtrikken fra topnøglesættet, og med det faste håndtag (ikke skraldenøglen) giver du håndtaget et ordentligt slag i den rigtige retning for at løsne møtrikken, du gør gør det samme når den skal samles.
http://pgo.dondata.dk/Guides/Adskille%20Kobling.html
VH Palle Hansen


Kommentar
Fra : kalle.


Dato : 11-03-04 19:42

Undskyld jeg først svare nu, har ikke været hjemmede sidste dage :( cdi'en er ikk nødvendig at skifter hvis du ikke vil ha noget særligt tun på. fjedrestyr er nem. en ny koster 49 kr hos thansen. lidt svært at forklare her så få en kammi til det eller nåed. MVH kasper

Godkendelse af svar
Fra : OBW2990


Dato : 11-03-04 23:47

Tak for svaret pallebhansen.
                        

Kommentar
Fra : dengo


Dato : 23-05-04 23:48

Hvor kan man bestille en CDI til en Comet.. Vær venlig at svar mig på dengo_kid@hotmail.com, som jeg også bruger på min MSN!

Kommentar
Fra : kjsahfgsoifb


Dato : 17-05-05 01:47

lol hvad sker der for jer... okay nogle af jer ved da hvad i snakker om... fjederstyret er for langt i en comet som der er blevet beskrevet og det skal skiftes til et kortere... f.eks. fra en big max. det gøres ved at pille kickstarterskjoldet af... løsne møtrikken der holder koblinge... tage koblingen ud... løsne den store flade møtrik der sidder på koblingen... skifte fjederstyr... og så samle det hele igen. det er ikke særlig svært hvis man har bare lidt teknisk snilde...

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 173355
Tips : 31646
Nyheder : 719565
Indlæg : 6381628
Brugere : 218245

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste