/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Leasing af computer og kautionist!
Fra : Herbman
Vist : 2757 gange
80 point
Dato : 04-03-04 22:02

Jeg vil gerne lease en computer hos Dell. Jeg binder mig for en periode på 36 mdr, og skal selvfølgelig skrive under på alt muligt.

men så står der dette:

Undertegnede kautionerer herved som selvskyldnerkautionist(er) for fuld og rettidig opfyldelse af samtlige Brugers forpligtelser i henhold til ovenstående aftale inkl. eventuelle ændringer og tillæg til aftalen. Såfremt Bruger ikke opfylder en eller flere af sine forpligtelser overfor Finansieringsyder, kan Finansieringsyder på anfordring kræve betaling umiddelbart af undertegnede. Såfremt flere kautionerer for Brugers forpligtelser hæfter disse kautionister solidarisk. Ved sin underskrift giver undertegnede samtykke til, at Finansieringsyder registrerer og behandler personoplysninger i overensstemmelse med pkt. 15 i ovenstående aftales Almindelige Bestemmelser GEC09DK040204, som undertegnede hermed bekræfter at have gjort sig bekendt med indholdet af.

Er det en helt anden person der er tale om? For jeg forstår ikke hvad de mener med denne linie:

Ved sin underskrift giver undertegnede samtykke til, at Finansieringsyder registrerer og behandler personoplysninger i overensstemmelse med pkt. 15 i ovenstående aftales Almindelige Bestemmelser GEC09DK040204, som undertegnede hermed bekræfter at have gjort sig bekendt med indholdet af.
??????

Det lyder da som om det er mig der giver samtykke til ovenstående, for det rager da vel ikke andre mennekser hvad de gør med oplysninger om mig?????

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 04-03-04 22:08

hej Herbman efter hvad jeg kan se er det dig og en evt. kautionist der giver jeres samtykke..

men hæng mig ikke op på det..

johnni.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-03-04 22:25

Hvis du er over 18 år kan jeg ikke se nogen grund til at underskrive andet end en almindelig lejekontragt. Hvor udlejeren ved udebleven betaling, afhenter det udlejede. Lej hos et firma du har tillid til, eller lån de penge, et køb koster, hos bank/sparekasse. At binde sig til 36 måneders leje er det ikke lige så dyrt som at købe?
mvh. Valde.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 90 point
Dato : 04-03-04 22:28

DEt betyder at DU hæfter for evt. manglende ydelser.
Det er DIG der er selvskyldner.
Det er mest beregnet på at varerne måske bliver leveret til et Aps - som så går konkurs.
Så der er ikke andre indblandet end dig.

Lidt groft sagt, men håber du forstår meningen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 22:30

Det er standard på firmakontrakter - og det er nok der de har de fleste kunder.

Godkendelse af svar
Fra : Herbman

Dato : 04-03-04 22:35

Tak for svaret refi. Nu kan jeg bedre forstå hvad de mener og tak til jer andre også...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 22:50

selv tak