/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Tips og trix til en brugtvognsforhandler~
Fra : st.pol
Vist : 1259 gange
100 point
Dato : 04-03-04 21:10

Er der nogen der har nogle tips og trix (skat- og moms mæssigt) til en der gerne vil starte som brugtvognsforhanlder??

Tips trix, og evt nogle exempler!! ;)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 21:13

Det var dog et ulødigt spørgsmål.
Told & Skat må da vide en masse om den slags.

www.toldskat.dk

Kommentar
Fra : haastrup

Dato : 04-03-04 21:18

hmm, nu ved jeg ligepludselig hvorfor jeg hellere end gerne smider 100.000 kroner hos en bilforhandler med NYE biler og ikke en brugtvognsforhandler...aj hvor lusket at spørge om sådan noget.....tsk tsk tsk.

Kommentar
Fra : LazyPravda

Dato : 04-03-04 21:30

Her er nogle tips og trix:

Udgifter der er nødvendige for at sikre og vedligede arbejdsindkomsten er fradragsberetiget og indtægter er skattepligtige.
Ligeså med moms: Købsmoms kan trækkes fra, og salgsmoms skal "lægges til" når man udregner momsen.

God fornøjelse med forretningen.

Ps: Har du hørt om regeringens nye udspil om, at de virksomheder der "hører til det gode selvskab", og som der aldrig er problemer med rent regnskabsmæssigt, vil slippe for jævnlig grundig kontrol. ("noget for noget").

Held og lykke fra LazyPravda

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 04-03-04 22:15

http://virk.dk/wps/portal/_s.155/77515
En side for selvstændige.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 04-03-04 22:52

Yep.. Hvis du blot følger reglerne, så bruger det meste af din tid på at købe og sælge, i stedet for at bruge tonsvis af tid på at omgå dem. Netto resultatet er et større salg og dermed en større indtægt.
Så op i r med trix

mvh
JensT

Kommentar
Fra : st.pol

Dato : 05-03-04 13:23

Der skal lige siges til refi som har misforstået spørgsmålet, at han lige skal læse mit spørgsmål igen. jeg har bedt om tips og trix! Ikke snyd!!

Kommentar
Fra : st.pol

Dato : 05-03-04 13:23

Undskyld refi. jeg mente haastrup!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-04 13:30

Nå ja, jeg mente nok......

Men tips kan du da godt få.

Brug reglerne fornuftigt og udnyt de huller der er.

Kommentar
Fra : st.pol

Dato : 05-03-04 13:33

Det er lige nøjagtig det jeg mener, men hvilke huller findes der?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-04 13:37

Det er da dem du skal finde - hvis vi alle kender dem er det jo ikke længere huller.

Godkendelse af svar
Fra : st.pol

Dato : 10-03-04 12:45

Tak for svaret Teil.