/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kender du suzuki alto
Fra : haastrup
Vist : 850 gange
100 point
Dato : 03-03-04 15:40

Hejsa,

Jeg overvejer at investere i en suzuki alto, splinterny fra fabrikken og forhåbentlig uden fejl.

Har du erfaringer med denne bil og er de i så fald gode eller dårlige, og hvad drejer det sig lidt mere specifikt om?

Håber du gider dele så jeg kan få taget beslutningen om jeg skal købe den eller finde en brugt bil, eller en helt anden ny bil, istedet.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 110 point
Dato : 03-03-04 15:58

Jeg har prøvet en Alto et par gange. Det kan godt gå an (jeg er 182 cm) foran, men bag i, kan jeg ikke være. Den nye skulle efter sigende være bedre.
En ting du skal være opmærksom på når mærket hedder Suzuki, det er, at godt nok giver de tre års garanti/100.000 km, MEN kommer der fejl på bilen, så skal du være forberedt på, at du måske skal kæmpe for at få dem ind under garantien. Forhandlerenes svar på spørgsmålet, om det falder ind under garantien er, det er noget importøren afgør. Det er ikke i overenstemmelse med købeloven, da det er den handlende du skal gå til, så derfor giver det ofte anledning til problemer. Jeg har en Suzuki Wagon R+, hvor jeg har fundet ud af, at R står for rust og efter at det er lavet under garantien - med diskution til følger for om nu de ville betale for det - har jeg fundet ud af at + stå for endnu mere rust. Problemet kommer "indefra", idet det formentlig er slagger i metallet, Suzuki vil gerne kalde det for stenslag. Går den så går den.
Du skal blot være forberedt på, at det er en billig - meget billig bil. Teknisk har vi ikke haft problemer af nogen art, efter næste 60.000 km. Alto er ikke til langture, men alle tiders til at trille 10.000 til 15.000 km om året i. God fornøjelse.

Kommentar
Fra : pertho

Dato : 03-03-04 16:27

Rust på en Alto?
Min et 5½ år nu, og der er ikke en rustplet.
Udmærket bil til bykørsel og korte motorvej og landevejsture, men ikke til at tage på ferie i.

Kommentar
Fra : haastrup

Dato : 03-03-04 17:00

det lyder meget godt. Jeg skal da tilsyneladende lige have det med garantien på det rene. Forbrugsmæssigt har jeg heller ikke planer om at køre på ferie i den, jo måske en lille hyggetur til tyskland/sverige elelr noget i den stil. Ellers er det bare til at køre til og fra arbejde og i den dur.

Jeg skal nok acceptere svarene, vil bare lige se om der kommer flere med kommentarer

Godkendelse af svar
Fra : haastrup

Dato : 13-03-04 12:48

Tak for svaret alka.