/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
hjælp til GPS
Fra : RaB
Vist : 411 gange
24 point
Dato : 03-03-04 12:35

hey. jeg har købt en hp iPAQ Pocket pc h2210, har fået lagt kort ind på den, men den skriver det her hele tiden. Route will be planned when GPS position is reliable.. fatter det ikke.. nogle der kan svare mig på det.. den skriver også GPS position unreliable nogle gang...

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 03-03-04 12:36

Den kan åbenbart ikke stedfæste dig præcist nok.

Der kan være flere årsager til dette, je gville nok starte der hvor du har købt den, muligvis er GPS enheden defekt

Accepteret svar
Fra : mj_sniper

Modtaget 24 point
Dato : 05-03-04 20:39

Der kan være mange muligheder til dette problem, men det lyder umiddelbart som om at du har placeret gps`en forkert i bilen!!I de fleste bilruder ligger der nemlig et "usynligt"
metallag, som gør at gps`en enten ikke kan fange satelitter eller den bliver meget ustabil når du kører rundt.Dette kan løses ved at placere gps-enheden oppe bag bakspejlet eller købe en ekstern antenne, men det sidste burde ikke være nødvendigt..
Du kan afprøve problemmet med ruden ved at holde gps-enheden ud af vinduet i et stykke tid og se om det hjælper- er det første gang den skal finde satelitter kan der godt gå op til 10 min., derefter burde der maxs gå 30 sek. før den har fundet din position.Vi er selvfølgelig enig om at navigationen kun fungere når der er strøm til denne(fra bilen) ik?..håber at dette svar kan bruges ellers skriv tilbage..
Mvh Mj_sniper

Godkendelse af svar
Fra : RaB

Dato : 21-03-04 22:47

Tak for svaret mj_sniper.