/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
overførsel til ny harddisk
Fra : palle22
Vist : 553 gange
19 point
Dato : 02-03-04 14:26

jeg skal have ny harddisk, og skal sælge den gamle. Mit styresystem og mine programmer og filer, vil jeg gerne have over på den nye. Kan det lade sig gøre?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 29 point
Dato : 02-03-04 14:39

Det er ikke så let som man skulle tro.
Den nemmeste metode er hvis man har Partition Magic 8.0 fra Power Quest, da dette program kan lave mange ting, bl.a. at flytte alle data, dvs. lave en spejling. Men programmet er ikke gratis, men hvis du har en ven der har programmet, kan han gøre det hvis han får dine 2 hardiske.
Ellers skal du bruge kommandoer i dos, til overflytningen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 02-03-04 14:52

sikke et bøvl. Det vil sige at uden det program skal jeg installere xp på den nye, og så overføre alle mine programmer og filer? Det kan man vel nemt gøre?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-03-04 16:01

Nej, efter Xp er installeret, skal du installere alle dine pogrammer, og overføre billeder breve mm.
Man kan ikke overføre spil og officepakken(Word mm), de skal installeres for at virke, enkelte gl. spil kan dog overføres, men hvis du vil være sikker, så installer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 02-03-04 16:06

Okay, tak for hjælpen. Kan du evt også fortælle mig, om jeg vil kunne mærke en forskel på en ata 100 og en ata 133 hd? ata100 er med 2mb cache, mens ata 133 er med 8mb

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 02-03-04 16:06

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-03-04 16:52

Jo det mærkes helt sikkert, næsten som at få en noget hurtigere prossesor, eller flere ram.
Nu bliver en comp. desuden mere vaks, når Windows er nyinstalleret, og der ikke skal undersøges for alle gamle henvisninger til noget der måske allerede er slettet, og derfor er der ret mange som sletter/formatterer hele deres hardisk en gang imellem.
Men husk nu at få gemt det du skal bruge. Brug feks. søg *.jpg for alle dine billeder og *.doc for worddok. txt for notesblok osv.
VH Palle Hansen