/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
regnbuehindebetændelse
Fra : bbm72
Vist : 2198 gange
20 point
Dato : 01-03-04 18:33

Jeg har nu haft regnbuehindebetændelse 4 gange.Denne gang er det særligt slemt,det er blevet værre og værre de sidste 14 dage, og er gået fra 1 dråbe hver 8 time til 1 i timen(ultracortenol).Kan det værre en fordel at holde øjet i ro (klap).Hører gerne fra nogle der har gode råd/erfaring.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 30 point
Dato : 01-03-04 19:31

Jeg synes at du skal kontakte din læge/øjenlæge. Regnbuehindebetændelse er ikke en egentlig betændelse, men en reaktion på et eller andet i kroppen, som øjets regnbuehinde reagerer allergisk på.
Du kan læse her, det er fra DR spørg om sundhed.
http://www.dr.dk/p4/sundhed/manus/uge49.shtml
Men kontakt din læge/øjenlæge.

mvh ans

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-03-04 19:45

Lægen, med det samme.

Godkendelse af svar
Fra : bbm72

Dato : 01-03-04 21:36

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : lillia

Dato : 02-03-04 12:54

jeg har selv regnbugehinde betændelse.. og det er nemlig en betændelses tilstand i øjet.. jeg bliver tjekket rimeligt tit ved min øjenlæge, da regnbuehinde betændelse faktisk er en følge sydom til blandt andet gigt og andre former for angreb. jeg er også blevet behandlet med ultracodanol og det seneste jeg har fået er voltaren som ikke sviger nær så meget men hjælper bedre.
men jeg vil på det kræftigste anbefale dig at gå til en rigtig øjenlæge, da de kan undersøge årsagen til hvorfor du har fået det. hvis det ikke får den helt rigtige behandling kan det bliver så slemt atdu kan få stær af det og er bestemt ikke rart er selv blevet operert på grå stær for lige knap et år siden.. grøn stær er værre da det ikke kan behandles og du kan blive blind...

mvh lillia