/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Shopman
Fra : moldruper
Vist : 309 gange
40 point
Dato : 01-03-04 10:39

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med handel på Shopman?
Moldruper

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 40 point
Dato : 01-03-04 12:02

Personligt har jeg ikke, men du kan jo prøve at læse anmelderserne på firmacheck.dk

http://www.firmacheck.dk/?Soeg=shopman&Side=Soeg

Søger du på google under "erfaringer shopman", er der faktisk også mange sider - let blandede opfattelser, må jeg sige...............

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 01-03-04 12:02

PS: Tryk på "firmaprofil"

Kommentar
Fra : mbth

Dato : 02-03-04 12:07

Hej Moldruper !

Jeg har lige købt et digital kamera via Shopman. Jeg har langt om længe fået varen (pyha !) Og jeg synes efterfølgende, at handelsmetoderne er lidt kritisable. Specielt når der er tale om forudbetaling af ofte større summer. Jeg overførte via min bank 7000,- kr til det firma som Shopman anviste. Firmaet skulle forestå valutatransferen til udlandet. Dette skete en torsdag. Selv om det var samme bank pengene blev flyttet indenfor og min bank forsikrede mig, at modtageren kunne se indbetalingen samme dag, gik der 6 dage før jeg fik en bekræftigelse på min indbetaling ! Og jeg måtte selv rykke for den. Her var der også kun tale om en E-mail med sparsomme oplysninger, uden synderlig værdi hvis det skulle gå galt. Da jeg modtog varen var der kun en meget sparsom kvittering med og det internationale garantikort var ikke stemplet. Jeg kan derfor ikke umiddelbart gå til et servicecenter i DK da jeg mangler forhandlerens kvittering på kortet Suk ! Jeg beder bare til, at kameraet ikke går i stykker.

Konklusion er, at jeg har sparet 1700 kr i forhold til rent køb i DK, men har ingen mulighed for at få lavet på garantien uden store problemer med at kontakte en forhandler i udlandet. Samtidig gik jeg i lang tid uden vished for om mine penge var "forsvundet" eller havde nået rette modtager. Derfor vil jeg overveje nøje før jeg handler med Shopman igen og måske istedet give lidt mere og købe det lokalt hos en forhandler jeg stoler på.

Mbth

Kommentar
Fra : moldruper

Dato : 04-03-04 07:28

Hej
Jeg har droppet at bruge Shopman på grundlag af de meldinger jeg her har fået, samt hvad jeg ellers hørte.
Jeg har nu købt produktet hos Digital-Nord (http://www.digital-nord.com) i Harrislee, hvor jeg fik kameraet dagen efter bestillingen. Fik det dog sendt pr. postordre fordi jeg ikke kendte firmaet. Det kan varmt anbefales. Nu må jeg håbe at deres service er lige så god som leverancerne, hvis der bliver noget i vejen.
Per

Kommentar
Fra : Kristian_76

Dato : 05-04-04 14:31

Synes lige jeg ville sige noget godt om Shopman.

Jeg tror lige meget hvor man handler så er der uheldige episoder, dog har jeg og flere af mine venner KUN haft gode oplevelser med Shopman. Og desuden har jeg fået et tv til 1/3 under af hvad prisen er i Dk. En af mine venner var dog så uheldig at hans kamera gik i stykker, men der kunne Shopman henvise til Canons værksted i Dk og der var heller ingen problemer. Jeg kan bare sige at jeg og mine venner støtter Shopmans ide og sagtens tør anbefale andre at handle hos dem.

Hilsen Kristian

Godkendelse af svar
Fra : moldruper

Dato : 05-04-04 15:11

Tak for svaret erling_l.