/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ny hardisk
Fra : Stone64
Vist : 208 gange
10 point
Dato : 29-02-04 23:57

Jeg har købt en ny seagate 80 gb hardisk, da jeg smed den i min gamle amitech p 300, kunne den kun finde hardisken som slave, selv om jeg havde sat jumperen til master. jeg har prøvet og sætte min gamle hardisk på 840 mb i som slave ( som nr 2 på ide- kablet, og jumperen som slave) alligevel dukker den op som master. Jeg har win 98 på den gamle disk og win xå på den nye. jeg ville jo gerne af med den gamle disk, så jeg kun havde den nye. Så hvad gør jeg. mvh Stone

Kommentar
Fra : biksen.dk

Dato : 01-03-04 00:09

fandt den din nye harddsik som en 80 gb hvis ikke skal du downloade en diskette som kan downloades fra producentens hjemmeside da den skal overskrive bios på din pc da den ikke understøtte en så stor disk.

Kommentar
Fra : Stone64

Dato : 01-03-04 00:15

nej, det gjorde den ikke, den fandt kun 32 gb

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 01-03-04 00:18

Uden den helt store konkrete viden om om emnet, lyder det som om at din "gamle pc" ikke er gearet( mht. Mhz/Ghz på processoren) til at styre den størelse harddisk.
Så dit hardwareindkøb, standser nok ikke ved harddisken. Desværre
V h halvdum

Kommentar
Fra : Stone64

Dato : 01-03-04 00:22

Du har måske ret. men mit støreste problem er at den ikke kan finde hardisken som master.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-04 00:43

Du skal vente med at sætte din lille harddisk i.
Nøjes med den store og del den i 4, så kan du sikkert få det til at virke.
Og hvis det "kun" er en 300 Mhz får du aldrig XP til at køre ordentligt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-04 00:44

Hvordan har du iøvrigt fået Xp på den store ?

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 01-03-04 01:13
Kommentar
Fra : biksen.dk

Dato : 01-03-04 07:06

du kan sgatnes få din disk til at virke gå ind på seagate.com fog søg efter discwizard så downloader du den du skal bruge 1 stk 1,44 diskette den over skriver din bios når det kommer til sec. m.m så kan du køre med dim 80 gb. igen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-03-04 08:50

Du skal ind i din bios(hold på DEL mens pc'en starter) og sætte dine hd'er (til auto),
Dit 32Gb problem opstår fordi at dit bundkort ikke kan styre mere,
en opdatering af bios kan måske løse det.
Ellers prøv hd'ens hjemmeside, der finder du nok noget support/download, i form af et 'fix' til dit system.
Sidste (surt show)udvej, lev med 32GB.
Mvh Natmaden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-03-04 08:59

Hvis xp er installeret på hd'en, på en anden maskine, tror jeg ikke at du for den til at køre i en anden.
Den anden maskine hvor hd'en har siddet i har vel også udnyttet hele disken. og sikkert lagt filformatet nfts på den.
dette filsystem kan så vit at jeg ved låses så disken ikke virker på en anden pc.
men det er rent gæt, da jeg ikke er inde i dette system(som win XP, foretrækker)

Kommentar
Fra : raagevej4

Dato : 07-03-04 10:49

Hvis dit motherboard er så "gammelt" Kan det måske heller ikke køre udma 100/133. Så kan et pci Diskcontrollerkort, stadigvæk måske", virkelig sætte fart i din computer. Det har jeg selv haft virkelig fornøjelse af i min K6-2 500 Mhz. computer