/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
fjernelse af tapet
Fra : zero200
Vist : 5005 gange
27 point
Dato : 29-02-04 18:08

hej håber der er en som har et råd om at fjerne tapet har hørt at det skulle være en god ide at smøre tapet ind i et eller andet før man damper mit spørgesmål er så hvad jeg kan smøre på

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 29-02-04 18:10

Hvilken type tapet er det, siden det er svært at tage ned.

Accepteret svar
Fra : xtrain

Modtaget 37 point
Dato : 29-02-04 18:10

hej.. brug en forstøver med almindeligt vand inden du damper..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-04 18:12

Et brædt med søm til at rive overfladen op med inden man damper er godt
Sune

Kommentar
Fra : zero200

Dato : 29-02-04 18:13

det er et gammelt savsmuld tapet jeg tro ikke det er svære end normalt tænkt at der måske var et middel til at lette arbejdet (har et princip om ik at gøre ting svære end nødvendigt *GG*)

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 29-02-04 18:15

nej Sunowich... hvis der er nogle steder hvor det sidder rigtig godt fast så brug en spartel til at skrape det af med..det med søm er nok lidt for vildt det ender bare med at du skal til at spartle vægen..

Kommentar
Fra : zero200

Dato : 29-02-04 18:20

tak for de gode råd tro jeg vil prøve at sætte det i blod i et døgns tid i vand før jeg går igang ha en forsat godweekend

Godkendelse af svar
Fra : zero200

Dato : 29-02-04 18:21

Tak for svaret xtrain.

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 29-02-04 18:22

lige en ting et døgn er for meget hvis du har en damper er det nok at bløde det op ca30min før du går igang..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-02-04 18:44

Lidt mere på falderebet:
Det du tænker på er nok tapetopløser, som med ligeså godt resultat kan erstattes med almindeligt tapetklister (den er god nok), som er opløst med ca dobbelt så meget vand som normalt. Opkradsning er selvfølgelig godt.