/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Fejl i mail-script...
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 355 gange
28 point
Dato : 29-02-04 11:55

Jeg har flg. script, som sender en mail til afsenderen, men der kommer ikke en mail til mig:

Kode
<?php

$fornavn = $_REQUEST["fornavn"];
$efternavn = $_REQUEST["efternavn"];
$begivenhed = $_REQUEST["begivenhed"];
$tid = $_REQUEST["tid"];
$email = $_REQUEST["email"];
$kommentar = $_REQUEST["kommentar"];
$id = uniqid("");

$epost = "min@email.her";
$hjemmeside = "min.hjemmeside.her";

$subject_til_afsender = "Bekræftelse på ny side fra $hjemmeside";
$indhold_til_afsender = "Hejsa!!!\n\nDu skal gå ind på:\n$hjemmeside/bekraeft.htm\n\nFor at bekræfte din e-mailadresse, og at du har bestilt siden...\n\nDe oplysninger, som du skal indtaste er:\n\nDin e-mailadresse:\n$email\n\nNummer:\n$id";
$epost_afsenderen = "From: $epost";

$subject_til_mig = "Mail fra hjemmeside (lav ny side)";
$indhold_til_mig = "Hej\n\n$fornavn $efternavn vil gerne have lavet en side til denne begivenhed:\n$begivenhed\n\nDen foregår kl. $tid\n\nE-mailadressen til afsenderen er:\n$email\n\nKommentar(erne) er:\n$kommentar\n\nNummeret er:\n$id";
$epost_til_mig = "From: $epost/nReply-to: $email";

mail($email, $subject_til_afsender, $indhold_til_afsender, $epost_afsenderen);
mail($epost, $subject_til_mig, $indhold_til_mig, $epost_til_mig);

print "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"0;URL=$hjemmeside/tak_for_bestilling.htm\">";

?>

Er der nogen, der kan se fejl i koden???

Accepteret svar
Fra : Interkriller

Modtaget 28 point
Dato : 29-02-04 18:23

Lidt et longshot, men da "mail" er en funktion i PHP, kan det være at nedenstående laver problemer;

$subject_til_mig = "Mail fra hjemmeside (lav ny side)";

Umiddelbart burde gåseøjnene gøre, at det du skriver er i orden, men bare for et forsøgs skyld så skriv "email" istedet for "mail" i $subject_til_mig

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 29-02-04 20:10

Det hjalp ikke bare at ændre det...

Er der en, der har et andet forslag???

Godkendelse af svar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 01-03-04 15:21

Tak for svaret Interkriller...

Jeg har fået hjælp til det på en anden hjemmeside...