/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
støverfilmene
Fra : 929mazda
Vist : 5791 gange
25 point
Dato : 27-02-04 17:42

Hej er der nogen som ved hvor filmene er optaget, jeg tænker på hvor den boligblok som Dirch Passer, Ove Sprogøe og de andre bor i ligger?

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 27-02-04 17:53

Godt spørgsmål - jeg er ikke 100 % på det, men det ligner DKs første højhuse. De ligger ude i Brønshøj.

Kommentar
Fra : 929mazda

Dato : 27-02-04 17:58

KAN DU KOMME DET NÆRMERE?

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 27-02-04 18:05

>929mazda
.. eller måske "Bellahøj", jeg er IKKE sikker, og kan ikke komme det nærmere. ... undersøger.
/PG

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 35 point
Dato : 27-02-04 18:13

> 929mazda

Juhuu !! Jeg fandt lokationen, og citerer:

Denne bebyggelse ligger på Voldfløjen - Åfløjen og Banefløjen i Husum nær Herlev. S-banen på den ene side og Frederikssundsvej på den anden. Hvis man husker filmene, så vil man lægge mærke til at kvisten mangler (der hvor Hanne Borchsenius boede), det er en studieoptagelse"

Der er også 2 fotos, men er meget i tvivl om linket går "direkte på" .. skriv igen, så kan jeg komme med yderligere infos.
/PG

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 27-02-04 18:17

> 929mazda

Noget svipsede mht linket. Men der er indspillet 3 "Støver" film. Nemlig:

Støv på hjernen (1961)
Det støver stadig (1962)
Støv for alle pengene (1963)
/PG

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-02-04 18:21

Jeg prøver bare med det link, da Guild jo har svaret.
http://www.danskefilm.dk/index2.html

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-02-04 18:24

929mazda
Du kan søge på google "støv på hjernen", så kan du se billederne. Det er det 1. link.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 27-02-04 18:25

Jeg prøver om linket virker direkte til siden med tekst og fotos:
http://www.danskefilm.dk/index2.html
/PG

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 27-02-04 18:28

Nej fungerer ikke direkte .. men søg i film "det støver" og når du kommer helt ind til beskrivelsen af filmen, er der et link øverst til højre "Lokation" .. tryk her, og du får de 2 fotos af Dirch Passer's huse.
/PG

Godkendelse af svar
Fra : 929mazda

Dato : 27-02-04 18:34

Tak for hjælpen Guild det lettede, jeg har godt nok tænkt på det længe. Og også en stor tak til alle jer andre som gav jeres besyv med.

Kommentar
Fra : 929mazda

Dato : 07-03-04 00:16

Hej igen
Endnu et spørgsmål til støverfilmene, det er den hvor beboerne køber en gård, hvor ligger den?

Kommentar
Fra : Lars_Carlsen

Dato : 21-02-06 13:33

929mazda spurgte for snart to år siden, hvor gården ligger i "Støv for alle pengene" (1963). Jeg fik det første fingerpeg, da Mona-Lisa (Hanne Borchsenius) steg af toget - der stod HFHJ på siden (det er Hillerød-Frederiksværk-Hundested Jernbane). Stationen kunne godt være Ølsted station (lidt sydøst for Frederiksværk). Ud fra landskabet (ofte vand i baggrunden) ser det meget ud som om, det er en gård enten nær Ølsted (Arresø i baggrunden) eller det nærliggende Store Havelse (Roskilde Fjord i baggrunden). Under Dirch´s vanvittige flyvetur ser man bla.a en mølle, det kunne være Havelse Mølle. Man ser også en å - det kunne være Lyngby Å ved Ølsted eller Havelse Å. Højhuset, som det tidligere gårdejerægtepar flytter ind i, må være et af højhusene i Rødovre eller Brøndby Nord.

Kommentar
Fra : Lars_Carlsen

Dato : 03-03-06 14:48

Seneste om "Støv for alle pengene": ifølge indlæg på danskefilm.dk skulle gården ligge ved Annisse nær Arresø, altså sydvest for Helsinge. Møllen kunne så være Pibe Mølle mellem Annisse og Helsinge. Stationen kunne være Gørløse station, Brødskov station eller måske Harløse station (der blev nedlagt form. i beg. af 1960´erne, da banen blev omlagt). Højhuset er det ene af tre højhuse på Grønnevej i Sorgenfri. Flyvepladsen ligger ved Kaldred ved Kalundborg.