/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Blankt blad mht mobiltelefoner
Fra : Katka
Vist : 451 gange
50 point
Dato : 21-04-02 10:27

Jeg aner intet om mobiltelefoner, men er der en som kan fortælle mig om jeg kan købe en telefon med et taletidskort og så fungerer den med det samme, uden at jeg skal have et abonnement hos et teleselskab. Eller skal jeg have et nummer sådan et sted,
eller kan jeg bruge den kun til udgående samtaler og så behøver jeg intet nummer?

Beklager min uvidenhed men er dybt taknemmelig hvis jeg får svar på mine spørgsmål.

Katka

Accepteret svar
Fra : Ishoey

Modtaget 60 point
Dato : 21-04-02 11:14
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-04-02 09:59

Katka <Katka.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ZFuw8.800$HZ2.35549@news000.worldonline.dk...
> Jeg aner intet om mobiltelefoner, men er der en som kan fortælle mig om
> jeg kan købe en telefon med et taletidskort og så fungerer den med det
> samme, uden at jeg skal have et abonnement hos et teleselskab. Eller
> skal jeg have et nummer sådan et sted,
> eller kan jeg bruge den kun til udgående samtaler og så behøver jeg
> intet nummer?

Hvis du har/anskaffer en mobiltelefon skal der være en eller anden form for
SIM-kort i den for at den virker. Har du en liggende er det bare at købe et
abonnement eller et taletidskort så fungerer det med det samme. Vær dog
opmærksom på at taletidskort er MEGET dyre at ringe fra og har den ulempe at
de ikke kan benyttes i udlandet.

MVH Anders

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-04-02 10:06

> Jeg aner intet om mobiltelefoner, men er der en som kan fortælle mig om
> jeg kan købe en telefon med et taletidskort og så fungerer den med det
> samme, uden at jeg skal have et abonnement hos et teleselskab. Eller
> skal jeg have et nummer sådan et sted,
> eller kan jeg bruge den kun til udgående samtaler og så behøver jeg
> intet nummer?

Du kan købe et startsæt - som består af en mobiltelefon + et taletids
telefonnummer.
Det er altså ren taletid, så du er ikke bundet af et abonnement.
De er typisk de billigste telefon-modeller der sælges på denne måde, og
priserne ligger som regel fra 400 - 600 kr.
Man kan dog være heldig at finde et bedre tilbud, men jeg kender ikke nogen
p.t.

Man kan også få f.eks. en Nokia 3310 med taletid.
TDC (http://www.vicshop.dk/butik/) har den til 1224,- kr.

*Fischer

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 21-04-02 11:56

Hej igen

Du kan også se her: http://shopmore.telmore.dk/webshop/servlet/dk.telmore.webshop.web.WebshopProductsServlet?ID=200201231212591330

eller på deres hjemmeside http://www.telemore.dk/

Ps.
Jeg har selv Telemore til mobiltelefon

Hilsen
Ishoey

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 21-04-02 19:00

Tak for de meget fine informationer jeg har fået af Ishoey,Anders og Fischer
Nu ved jeg mere om hvordan mobiltelefoner fungerer

Hilsner til jer alle 3 fra Katka

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-04-02 00:29

Som hovedregel skal man ikke købe en telefon med taletid fra starten, lad os
tage et eksempel:
Nokia 3310 med taletid 1300-1500
Nokia 3310 med abb. 500-900
Abonnementet koster mellem 150 og 300 kroner hvis du ikke bruger det, i det
halve år du binder dig for, og køb så en startpakke, og der kører
hovedparten af selvskaberne med 100,- taletid i en startpakke til 100, så i
længden er det billigere at tegne at abonnement end købe med taletid,
ligemeget om du bruger abonnementet eller ej.
MVH Birkoff
"Katka" <Katka.news@kandu.dk> wrote in message
news:ZFuw8.800$HZ2.35549@news000.worldonline.dk...
> Jeg aner intet om mobiltelefoner, men er der en som kan fortælle mig om
> jeg kan købe en telefon med et taletidskort og så fungerer den med det
> samme, uden at jeg skal have et abonnement hos et teleselskab. Eller
> skal jeg have et nummer sådan et sted,
> eller kan jeg bruge den kun til udgående samtaler og så behøver jeg
> intet nummer?
>
> Beklager min uvidenhed men er dybt taknemmelig hvis jeg får svar på mine
> spørgsmål.
>
> Katka
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 27-04-02 13:55

Kære Janus Olsen
Tak for dit indlæg, det viser hvad jeg skal være opmærksom på. Tak for det.

Venligst Katka