/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fiat Cinquecento
Fra : abbn
Vist : 943 gange
50 point
Dato : 25-02-04 16:17

Er der nogen der kan oplyse mig om hvor mange km ca. der er i motoren på
en Fiat Cinquecento 0,9 / 1,1 Sport.
Jeg vil også gerne høre om de problemer der er med dem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 16:51

Tja en motor i den størrelse er mest til bykørsel.
Mere end 120 - 150000 skal du ikke regne med

Kommentar
Fra : SEPPE

Dato : 25-02-04 16:58

Er det ikke lidt i underkanten??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 17:00

Neeeej - ikke for en motor i den størrelse.
900 ccm er jo næsten til en motorcykel.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 25-02-04 17:13

Jeg bruger da min Fiat Uno hver dag, den kører 54 km om dagen, men jeg vil da indrømme, det er da altid bedre med en større f.eks. 1,8, hvis man skal køre meget bil.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 17:21

Tag ikke fejl af at jeg siger 120-150.
Men ved det kilometertal begynder alle reparationerne at rasle ind - og så bliver det hurtigt en dyr bil.
Det er da muligt den kan køre 250000, men tvivlsomt.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-02-04 18:16

Er det med karburator eller insprøjtning? Når jeg spørger, er det for at vide hvor gammel/konstruktion. Hvis der er tale om en ny konstruktion med indsprøjtning og efter ca. 1995-96, så kan der godt være 300.000 km, men der er jo igen forskel på om det er småture i byen eller på landevej.
Til refi: Du kan ikke umiddelbart sammenligne en MC motor og en bimortor, alene ud fra max omdr. Hvor en MC-motor snildt paserer 10.000 omdr., ligger vi normalt på det halve for en bilmotor - af denne type.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 18:25

Det var heller ikke min hensigt.
Men det er det eneste du har i den størrelse at sammenligne med.
Og 300000, så er alting faldt fra hinanden i mellemtiden - så hjælper det ikke meget at motoren holder.
En motorcykelmotor i den størrelse er væsentlig mere avanceret og som du siger med væsentlig flere omdrejninger.
I prncippet kan du sammenligne med en knallert, der bliver forholdet nogenlunde det samme.
Men som sagt, hvis den har tilhørt en husmor der kun har brugt den til indkøb, er den sikkert ok.
Har den derimod tilhørt en ung - er der garanteret ikke mere end 150000 i motoren.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-02-04 18:39

Vores tidligere Peugeot 205 1,1 fra 1984, passerede 290.000 km, og efter de første 34.500 km, og kun kørt 10-12 km dagligt med mange småture (som hjemmehjælper) i en by med 1800 indbyggere. Reparationer: Et par styrekugler og en varcumregulering, er stort set, hvad den har kostet os - ud over sliddele naturligvis, så det med at det rasler fra hinanden efter 120-150.000 km, må være pga. det er en Fiat (uha-da-da, at skrive sådan, Fy!).
Der kan nu ikke køres meger ræst i en 900 kubik Fiat. - Ellers er alt vel refi - "man" begynder jo så småt, at lære de forskellige at kende "her inde". Hej fra alka

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 18:54

Selvfølgelig er alt da vel , men der er stor forskel på peugeot og fiat.
Og så er motoren jo næsten 25% større - det betyder meget.
Men alt andet lige - man kan da være heldig - men ville du købe en lille fiat med 150000 på bagen - det var vist det det drejede sig om.
Kan I nu hygge jer

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 28-02-04 11:39

En "Fix It Again, Tony", model Uno? Kommer an på så meget, men alt ud over 120 - 150 tusinde skal nok tages imod med taknemmelighed, og som gevinst på en lottokupon! Min søster er i hvert fald skuffet over sin, og den har ikke kørt så meget!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 12:09

"egoland"
Nu var det vist en Fiat Cinquecento 0,9/1,1 der blev spurgt om.
Unoen kom først ind i billedet senere.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 28-02-04 12:34

ja UNOen er altså 10 år nu, og kører stadig den har kun kørt 98.000 km.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 28-02-04 15:49

Undskyld, men jeg tror nu ikke det ændrer min holdning - - - -

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 15:58

Det kan du have ret i [hør]

Kommentar
Fra : 25

Dato : 28-02-04 21:18

Det er da klart hvis man skal køre meget hver dag skal der jo nogle hestekræfter til og så er en Uno eller lignende bil for lille efter min mening.

Kommentar
Fra : abbn

Dato : 29-02-04 09:10

Er der ikke nogen der har nogle seriøse svar på mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 10:03

Jamen det er da seriøst - 150.000 så er der ikke meget tilbage i en bil af den størrelse.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 29-02-04 11:14

D.v.s. at der skal i hvert fald mindst 1,8 hk i bilen og helst mere, når der skal køres så meget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 11:22

Der findes ikke et menneske her på jorden der kan fortælle dig præcis hvor længe motor kan gå.
Det vil altid blive et skøn baseret på hvad andre har oplevet.
Et groft gennemsnit er ca 150.000 pr 1000 cc.
Synske er vi desværre ikke.

Kommentar
Fra : abbn

Dato : 06-03-04 17:03

Hvis i kan blive enige om hvem der har svaret bedst
må vi se at få lukket spørgsmålet.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 06-03-04 17:23

Det er da dig der skal svare på det.

Godkendelse af svar
Fra : abbn

Dato : 06-03-04 17:50

Tak for svaret refi.
Der er ikke andre der har komenteret det så det blev dig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-04 17:53

selv tak

Kommentar
Fra : newcode

Dato : 15-11-04 19:10

Min 998cc'er har kørt 168000 med det for fiat (småmotorerne) obligatoriske topstykke planing...udover det har der aldrig været lavet noget på den... og den kører både lange og ganske korte ture... en del 127'ere har gået over 300000, men ikke fejlfrit selvfølgelig. til uno-ejerne kan det kun siges - better luck next time. Har haft både nye VW og Peugeot (begge ab fabrik) som ikke var bedre... Fiat cinquecentos finish og design, er noget lort - ligesom jeg ikke er glad for bremserne.

Og forøvrigt...med få hundrede kilometer fra a-z her i landet, kan man sgu ikke få glæde af meget mere end en skide punto 60S