/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Glatte trapefliser/klinker
Fra : heineandersen
Vist : 1526 gange
150 point
Dato : 24-02-04 22:07

Hej.
Vi har fliser / klinker på vores fortrappe og de bliver utrolig glatte både når der er vådt og når der er frost, kan der laves en form for belægning som er mere skridsikker eller skal der andre fliser til. Det drejer sig ikke om mere end 2 m2.
MVH Heine.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 160 point
Dato : 24-02-04 22:09

Når de er tørre og rensede kan man lakerer dem med klar lak og strø sand over så bliver de skridsikre Mvh sune

Kommentar
Fra : i56

Dato : 24-02-04 22:13

Man kan få en speciel "gummi" maling, som kan smøres på fliserne. Det bruges også på gulvet i baderum. Jeg kan ikke huske hvad den hedder, men spørg i et byggemarked.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-04 22:16

Hos mange bådforhandlere kan man få en grundingslak der indeholder fint knust glas som er beregnet til at gøre glasfiber skibsdæk skridsikre, men jeg ville da finde en ny pæn skridsikkerflise at lægge på når det ikke drejer sig om mere.
slitagen på trappetrin er stor så de nemme løsninger holder nok ikke længe.
Bjarne

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-02-04 07:34

Vi har det samme problem med vores hovedtrappe.
Vi har ikke lige nu tid (kr.) til at lægge ny belæbning på, men har løst problemet med små gummimåtter ( den slags man tørrer sko af i inden man går ind), vi ligger dem på i den her tid, hvor der er sne og sjap. De kan købes i byggemarkeder for omkring 30,- og ofte ligger de der også når det ikke er glat det sparer en masse møj i huset. Vi har tre trin.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 00:58

Hallo husk at lukke spørgsmålet
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : heineandersen

Dato : 14-03-04 10:34

Tak for svaret Sunowich.