/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Svamp i skeden øv & øv
Fra : sommerflirt
Vist : 15730 gange
200 point
Dato : 24-02-04 17:43

Hej

Min kæreste siger at hun tror hun har svamp men hun vil helst ikke gå til lægen.
Hun vil heller ikke så gerne i seng med mig mere fordi hun synes det er ulækert og det er jeg ked af fordi jeg trænger meget til sex efterhånden. det er næsten en uge siden vi var i seng sammen.

Kan man ikke selv få det til at gå væk. Hun sir det klør og svir helt vild og jeg kan da godt se at hun er noget rød.

hilsen thomas

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-02-04 17:44

Helt alvorligt sagt.
Hun kan få det væk med yoghurt.
Det skal smøres ind.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 24-02-04 17:47

Send hende til lægen i morgen, det skal behandles. Forsvinder ikke bare af sig selv.
Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 24-02-04 17:48

Send hende til lægen omgående... uanset hvad.

Det kan give underlivsbetændelse og livmoderbetændelse, og selvom jeg ikke ved hvor mange pct. det drejer sig om, så kan det medføre at hun bliver steril... hvilket jo ikke er så fedt.

Engang kunne man få noget i håndkøb på apoteket til svamp i skeden, men det ved jeg ikke om man kan længere.

Med de symptomer behøver det heller ikke være svamp, det kan være andre kønssygdomme, eksem som skyldes nyt vaskepulver, eller skift af bindmærke, der fører til kløen og svien.

Taler af erfaring på det sidste eksempel... troede jeg havde rodet mig ud i noget klamydia el. lign. men prøverne var alle negative. Da jeg er allergisk overfor lim, plaster, tapetklister osv. rådede lægen mig til at skifte tilbage til mit gamle mærke i bind... og Vupti... Kureret.

Men uanset hvad, er det en god ide at gå til lægen. Hvis det er en kønssygdom, underlivs/livmoderbetændelse eller lign. skal det under behandling... men måske er det som sagt, bare jeres vaskepulver.

Mvh Chamira

Accepteret svar
Fra : fridaflip

Modtaget 210 point
Dato : 24-02-04 17:49

>Thomas

De mest almindelige symptomer på svamp i skeden er:

Kløe - Hvidt, grynet og lugtfri udflåd – Brændende følelse, svie - rødme - Hævelse eller smerte ved seksuel aktivitet…..

De mest almindelige årsager til svamp i skeden er:

Antibiotikabehandling - Graviditet (hormonforandringer) Diabetes - Nedsat mmunforsvar, for eksempel ved langvarig sygdom - Menstruation - Overdreven hygiene, (parfumerede hygieneartikler)

Hvis din kæreste er ked af at gå til lægen….så er der osse hjælp at hente uden at det behøver være nødvendigt. Hun kan i håndkøb købe et produkt, som efter sigende skulle være meget effektivt. Kig på nedenstånde link. Apoteket vil være behjælpelig med information om hvilken kombinationsbehandling hun skal vælge…..

http://www.underlivssvamp.dk/

Mange piger prøver at forebygge svampen ved at indtage mælkesyrebakteriekapsler (Vivag), som kan købes i håndkøb på apoteket. Mælkesyren i disse kapsler kan være med til at stabilisere skedens pH-miljø….men vær opmærksom på, at de ikke kan helbrede en allerede eksisterende svamp….
Det er meget vigtigt, at din kæreste kontakter lægen, hvis ”Canesten” behandlingen ikke hjælper…..Det tror jeg nu at den gør, men en tur hos lægen slipper hun ikke for, hvis behandlingen ikke er tilstrækkelig.

Frida...

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 24-02-04 17:49

Og den der med youghurten (A-38)... det holder ikke! Og kan i værste fald give infektioner i livmoderen.

Endvidere kan man med de omtalte symptomer ikke være sikker på, at det ER svamp.

Mira!

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 24-02-04 17:50

>Chamira

Det er ikke korrekt, at man kan blive steril

Frida...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-02-04 17:51

Youghurt og A38 er ikke det samme.
Og nogle læger anbefaler youghurtbehandling.

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 24-02-04 17:54

> Frida

Jeg siger ikke, at man kan blive steril af svamp i skeden... men svamp i skeden der ikke bliver behandlet, kan i værste tilfælde give livmoderbetændelse og sætter det sig som en en betændelse i livmoderen kan man (igen uden behandling) blive steril... altså en afledt sygdom. Min moster er gynækolog, og vi talte om det ifob med ovenstående eksempel på mine probs. Svær betændelse i livmoderen, kan også føre til nedsat frugtbarhed.

Kommentar
Fra : kenneth481

Dato : 24-02-04 17:54

hun skal til lægen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-02-04 17:56

Hun bestemmer selv om lægebesøg er nødvendigt.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 24-02-04 17:56

Du kan købe det du skal bruge på apoteket.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 24-02-04 17:56

>Chamira

Jo Chamira den holder, men der må ikke være jordbærfrugt el. lign. i den A-38

Ram

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 24-02-04 18:00

> Ram mfl.

Ja, mælkesyreprodukter virker i FOREBYGGENDE fase, men har man først fået svamp i skeden, skal der behandling til:

Fra: http://www.canesten.dk/bayer/internet_canesten.nsf/content/0B66!open

Virker mælkesyre forebyggende?

Produkter som yoghurt, tykmælk og ostevalle har muligvis en forebyggende effekt i kraft af mælkesyrens surhedsgrad. Surhedsgraden i disse produkter er tæt på skedens lave pH-miljø(pH= 4,2). I praksis forekommer produkterne dog besværlige at anvende; Hvordan skal der doseres?, Hvor lang tid skal man bruge produkterne?. etc.

Nogle bruger dagligt mælkesyrebakteriekapsler for at stabilisere skedens pH-miljø. Mælkesyrebakteriekapsler har muligvis en forebyggende effekt, idet mælkesyrebakteriernes produktion af mælkesyre kan være med til at genoprette en lav pH-værdi i skeden.

Mælkesyre kan muligvis bruges forebyggende, men mælkesyre kan i sig selv aldrig kurere en svampeinfektion i skeden. Mælkesyre kan muligvis lindre kløe ved underlivssvamp, og derfor får nogle kvinder måske den opfattelse, at mælkeprodukter kan kurere infektionen.

Har man først fået underlivssvamp, skal man behandle sig med et lægemiddel som canesten®.

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 24-02-04 18:02

> Ram

Læs lige det her et par gange ekstra:

Mælkesyre kan MULIGVIS bruges forebyggende, men mælkesyre kan i sig selv ALDRIG KURERE en svampeinfektion i skeden. Mælkesyre kan MULIGVIS lindre kløe ved underlivssvamp, og derfor får nogle kvinder måske den opfattelse, at mælkeprodukter kan kurere infektionen

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 24-02-04 18:06

>Chamira

Fint du lige kan gentage hvad jeg allerede havde skrevet
Klik ind på linket jeg har givet - gå til FAQ...der står alt der er værd at vide.

>Thomas

Du skal ikke lade dig gå på....Svamp er IKKE farligt og kan sagtens
behandles uden lægebesøg

Frida...

Godkendelse af svar
Fra : sommerflirt

Dato : 24-02-04 18:08

Tak for svaret fridaflip.

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 24-02-04 18:13

> Frida

Det var ikke for at GENTAGE dig og træde dig over tæerne (har jeg gjort det, så undskyld), på nogen måde, men for at få Ram til at forstå, at et udbrud af svamp i skeden IKKE kan kureres med youghurt/A38!

Når Ram skriver:

>Chamira

Jo Chamira den holder, men der må ikke være jordbærfrugt el. lign. i den A-38

Må jeg jo finde nogle facts der kan argumentere for, at det ikke gør... enig!

> Thomas
Svamp i skeden er i sig selv ikke farligt, men de symptomer din kæreste har, behøver som sagt ikke være tegn på svamp. Jeg kunne have skrevet nøjagtig de samme symptomer ned, da jeg havde allergisk reaktion med hævede slimhinder overfor bind-tapen. Endvidere er symptomerne for klamydia bl.a.: Kløe og svie ved vandladning. Hos kvinder kan der ses øget udflåd fra skeden.

Derfor mener jeg, at hun bør søge læge, da det ikke nødvendigvis er svamp. Og hvorfor gå i gang med en behandling, for noget, der måske ikke skal behandles for. Jeg ville da være sikker på, hvad jeg fejlede, FØR jeg gik igang med en evt. behandling.... blot min holdning om mit underliv.

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 24-02-04 18:24

det hun skal bruge HVIS det er svamp hedder Canesten en dags kur, og kan købes i håndkøb på apoteket til lige omkring 100,-....

mvh
Basil

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 24-02-04 18:42

>Thomas

For lige at gøre den færdig, så er der her et par gode råd til din kæreste om, hvornår det er nødvendigt at søge læge.

Hvis det er første gang, at du har symptomer på svampeinfektion.
Hvis du er under 16 år eller efter overgangsalderen.
Hvis du har haft mere end tre svampeinfektioner inden for de sidste 6 måneder.
Hvis du er gravid eller tror, at du måske er gravid.
Hvis der er blod i udflådet (undtagen ved menstruation).
Ved sår eller blister på kønslæberne.
Hvis du føler smerte eller ubehag, når du tisser.
Hvis du har mistanke om, at du har været udsat for smitte eller kønssygdom

>Chamira
Hva du føler for DIT underliv, er sån' set ligegyldigt.....og at Ram skrev som han gjorde - tror jeg du roligt kan se som en joke (altså en sjov bemærkning)

Derudover er jeg ikke enig med dig i, at man behøver vide hvad man fejler - før man forsøger sig med "canesten" det er et ganske harmløst produkt, som fås i håndkøb....og hvis du havde læst spørgsmålet ordentligt vil du opdage, at Thomas netop efterlyste en måde at komme om problemet ved...uden at indvie lægen.

Hvis det IKKE er svamp....virker "Canesten" IKKE....og så er det nødvendigt at gå til lægen......Og Thomas kæreste når næppe at blive steril inden da*SS*

Frida...

Kommentar
Fra : sommerflirt

Dato : 24-02-04 18:45

Min kæreste har haft svamp to gange og siger at det er ligesom de andre gange.
Vi vil prøve det canasten. Tak for hjælpen

hilsen thomas

Kommentar
Fra : moestergaard

Dato : 07-12-04 17:46

Jeg er en fyr der har problemer med at min forhud svie og klør. Min kæreste mærker intet, men har taget en canastenkur og jeg har også brugt creme fra canasten. Men svie og rødmen kommer igen efter noget tid, specielt efter samleje. Jeg bruger kun allegitestet sæbe og creme. Hvad skal jeg gøre. Jeg har også nogle tørre plettet i hoved og kløen i hovedbunden, lægen siger det er svamp og jeg behandler det , men det komme igen så snart jeg stopper behandlingen.
Hvad skal jeg gøre.
Mik

Kommentar
Fra : moestergaard

Dato : 07-12-04 17:46

Jeg er en fyr der har problemer med at min forhud svie og klør. Min kæreste mærker intet, men har taget en canastenkur og jeg har også brugt creme fra canasten. Men svie og rødmen kommer igen efter noget tid, specielt efter samleje. Jeg bruger kun allegitestet sæbe og creme. Hvad skal jeg gøre. Jeg har også nogle tørre plettet i hoved og kløen i hovedbunden, lægen siger det er svamp og jeg behandler det , men det komme igen så snart jeg stopper behandlingen.
Hvad skal jeg gøre.
Mik

Kommentar
Fra : hamdengule

Dato : 30-04-09 16:55

du skal skynde dig at få hende til lægen. tag afsted allerede i dag!