/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ADSL 128/128
Fra : 60616345
Vist : 499 gange
270 point
Dato : 22-02-04 17:32

er der nogen der kan fortælle mig hvor man kan få oprattet en adsl forbindelse???
til helst under de der 200kr... må meget gerne være 128/128 hvis dette er muligt!!!

mvh.
Morten Kristensen

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 280 point
Dato : 22-02-04 17:44

Det tror jeg du er kommet alt for sent til. Efterhånden bliver udbuddet af adsl mindre, med færre valgmuligheder.
Jeg startede selv med 256/128, og nu har de i konkurrencens hellige navn opgraderet den til 512/128, samtidig har de hævet månedsbeløbet med 9 kr. - 256/128 udgår efterhånden, så nu har de (TDC) taget en beslutning for mig, bare sådan uden videre.

Selvfølgelig kan jeg da godt bruge den hurtigere download hastighed, da jeg har to og somme tider tre maskiner koblet på. Og med en fast pris og et kvartalstrafik på omkring 10 GB, så er det såmen ikke så slemt.

Men en sådan hastighed på 128/128 finder du nok ikke mere!

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 22-02-04 17:44

det bliver nok svært at få fat i de lave hastigheder da centralerne opgraderer hele tiden
de eneste der efterhånden tilbyder den lave hastighed er kabeltv.dk men det kræver at du har kabeltv med fuldpakken for at få det og prisen efter hvad jeg kan huske er 149 kr. pr. mdr.

det tættste på den den pris du har oplyst er hos tiscali på denne adresse
http://www.tiscali.dk/privat/broadband/

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 22-02-04 18:45

Du kan få forbrugsafregnet ADSL hos TDC. Se her: http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bred_pris Det koster 139 kr. pr. måned plus 0,50 kr. pr. MB trafik for en 256/128 Mbit forbindelse. Prøv derfor at vurder dit behov... og tænk grundigt over, hvad dit behov bliver, hvis du har adgang hele tiden!!! Det kan hurtigt blive så stort, at frit forbrug et billigere. Der er det billigste 512/128 Mbit til 359 kr. pr. måned plus diverse samlerabatter.
D.v.s. tænk over, om du vil til at downloade video, musik og andet. Skal du have mere end 440 MB om måneden, så SKAL du bare have frit forbrug! 440 MB er MEGET let at bruge om måneden.... Tro mig!

Ulle

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 22-02-04 18:49

Ja, Tiscali ser billigst ud, men hvad med alle tillægsrabatterne hos TDC? Ikke at jeg vil tale for TDC, men jeg oplever god service. Der har jeg hørt mindre godt om de andre.... Skal vi tænke lidt over det, såååå.... Non-TDC kan jo ikke gøre det billigere end TDC, når de køber det af TDC, vel? Så strategien er derfor at lave et produkt, som ikke er helt sammenligneligt. Derfor... Det er svært at sammenligne alle ADSL-mulighederne, idet de rummer forskellige muligheder. Man skal derfor se på, hvad man vil have.

Ulle

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 22-02-04 18:52

En anden mulighed er, hvis du bor tæt på en antenneforening. De tilbyder jo tit ekstremt billige og hurtige forbindelser. Hvem er dit antennelaug?

Kommentar
Fra : 60616345

Dato : 22-02-04 20:12

Hmmmm..... er det overhoved mugligt at finde en forbindelse lige meget hastighed (men alligevel de der 24 timer i døgnet) til lige omkring de 200kr. pr. md.???
og hvor man ikke skal betale for hvor meget man downloader som i en af eks.. oven over???

mvh.
Morten Kristensen

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 22-02-04 22:29

Niksen. Jeg tror det i hvert fald ikke. Eneste mulighed er et antennelaug. Der kender jeg eksempler ned til 50 kr. pr. måned.... Men ellers slipper du nok ikke under de 300 hos en af de gængse udbydere... TDC, Tiscali og Tele2.

Ulle

Kommentar
Fra : Fredison

Dato : 26-02-04 14:20

Nope.. Tiscali koster 295 om måneden.. for en 512/128 linie.. 128/128 og 256/128 er lukket ned!!

#12

Godkendelse af svar
Fra : 60616345

Dato : 04-02-05 16:05

Tak for svaret severino.