/ Forside/ Karriere / Penge / Budget / Spørgsmål
10  Teil 110
Nettoudbetaling efter skat
Fra : carstenac
Vist : 1140 gange
50 point
Dato : 21-02-04 15:48

Hej

Hvis man tilbydes et job til 22.000 kr/md, hvor meget vil man så kunne få netto ud af det, hvis man ingen væsentlige fradrag har. Har det nogen betydning om man er gift eller ej, såfremt ens kone er hjemmegående?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 21-02-04 16:00

Sådan over tommelfingeren, ca. 1/3 i skat.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 21-02-04 16:13

Svært spørgsmål fordi:
Hvad er din kommunes skatteprocent ?
Er du medlem af folkekirken ?
Har din kone et uudnyttet fradrag ? (I SKAL være gift)

Bedste råd: Kontakt dit kommunale skattekontor, og de vil kunne give dig et svar, som bliver på plus/minus få kroner !
/PG

Kommentar
Fra : carstenac

Dato : 21-02-04 16:29

Jeg ønsker egentligt ikke et præcist svar, og det med ca. 1/3 i skat... kan det virkeligt passe at viså sidder med ca. 14.000 netto???

Jobbet er i en anden kommune og skal flytte dertil, og ja, vi er medl af folkekirken(men det er vel småting det kan rykke rent økonomisk??)... vil sandsynligvis flytte til Kbh., og så vidt jeg ved har min kone ikke nogen fradrag... hvilke fradrag kan der være tale om som vi evt. ikke kender til. Hun er for tiden på kontanthjælp, men denne ophører jo når jeg får et job.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 50 point
Dato : 21-02-04 17:10

Se her.
http://www.skat-hvordan.dk/
Klik på skatteberegning og satser.

Kommentar
Fra : carstenac

Dato : 21-02-04 17:33

Jeg ville gerne kunne dele pointene, men Teil får dem da det var det mest informative for mig... men tak for hjælpen gutter

Godkendelse af svar
Fra : carstenac

Dato : 21-02-04 17:34

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-02-04 17:35

Velbekomme.