/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Trække alm. abonnement fra?
Fra : Humvee
Vist : 588 gange
100 point
Dato : 21-02-04 13:09

Jeg har mit eget firma.
Men nu har jeg skiftet min adsl forbindelse ud, fra et erhvervsabonnement til et privat abonnement. (Det er billigere).
Ændrer det noget mht. at trække det fra i skat?
Forbindelsen bliver udelukkende brugt til erhverv.

Det samme gælder for min mobil tlf. som jeg også har lavet om til et almindeligt taletidskort, for at spare lidt penge. CBB mobil.
Kan jeg alligevel trække det hele fra da jeg KUN bruger det til erhverv?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 21-02-04 13:13

Der sker ikke noget ved at gøre det.
Hvis de tidligere har godkendt dit fradrag vil de nok ikke studse over at abo er privat.
Er det et privatfirma el. Aps o.lign.

Kommentar
Fra : stj

Dato : 21-02-04 13:49

Med hensyn til ADSL forbindelsen er der ingen ændringer.
Med hensyn til telefon, skal du huske at abonementet altid regnes for privat,
plus en vis del af samtalerne og derfor ikke kan fratrækkes.
Bruger du f.eks både fastnet og mobilnet, vil de første 3.000 kr. ikke kunne fratrækkes
da de regnes for abonement+private samtaler.

mvh
stj

Kommentar
Fra : Humvee

Dato : 21-02-04 14:22

Det er bare et privat lille firma.

Godkendelse af svar
Fra : Humvee

Dato : 21-02-04 14:56

Tak for svaret begge 2.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-04 15:13

Selvtak.