/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Sandberg modem/SuperVoice
Fra : Reichstein
Vist : 386 gange
100 point
Dato : 19-02-04 23:44

Så har jeg et nyt problem. Jeg har installeret et K56 internt modem for Fax og telefoni, men jeg tror ikke den medfølgende software til SuperVoice er helt som den skal være. Der skal ved opstart af SuperVoice Manager kunne vises en knap "Vælg ringemulighed", - den knap skal kunne slås til og fra, ved at sætte/fjerne et flueben under opsætning - modem - ringer. Det hjælper ikke en rygende f.. om jeg gør det ene eller andet.
Er der nogen der kender problemet? Jeg har installations "rom'en", men det hjælper fedt, hvis den ikke er i orden.
Kan jeg loade en rep. nogen steder fra?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-04 23:57

Har du prøvet at slette den og geninstall den ??

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 20-02-04 00:00

Ja - flere gange.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-04 00:06

Tillader mig at bland mig lidt.
SuperVoice er et godt program og var/er et must til modembrug.
Jeg forstår ikke helt dit problem.
Har du en forventning om at din komputer skulle ringe som en telefon når der er nogen der ringer?

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 20-02-04 00:17

Jeg har tidligere (for år tilbage) haft et modem til opkobling via alm. telefonlinie. Det havde jeg også et SuperVoice software til. Med det modem kunne jeg vælge, om jeg ville på nettet, eller bruge SoperVoice til opkald fra en adresseliste til anmindelige telefonnumre. Udover før omtalte Sandberg modem er jeg på nettet med TDCs kabelnet. Ja, jeg forventer at kunne foretage telefonopkald fra min computer, - og hvorfor ikke?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-04 00:25

Fordi jeg frygter du får konflikt hvis du både vil køre kabel og modem på en gang.
Men det jeg mente med mit spørgsmål var nu ikke dette.
Det var om komputeren skulle "ringe" når den havde et opkald fra andre.
Hvis du er på kabel hvad er så ideen med modem?
Er det pga. faxen?

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 20-02-04 00:32

Jeg har ikke sagt noget om, at komputeren skal ringe, - jeg kan faxe fra modemet, men vil også gerne kunne ringe op til en telefon, muligheden skal være til stede i softwaren, men virker ikke - det er problemet. Sandbergs hotline siger også det kan lade sig gøre, men at de knapper der skal være i displayet ikke bør opføre sig som de gør.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-04 00:37

Så kan det jo kun være softwarefejl.
Hvis Sandberg påstår det opfører sig forkert bytter de det vel også.

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 20-02-04 00:42

At det er en softwarefejl, er vidst det alleførste jeg nævnte! Ja, jeg tror gerne de bytter det, når de engang selv erkender/finder ud af at der er en fejl.
Jeg spurgte også kun efter, om der var andre der kendte problemet og kunne hjælpe.
Det tyder det ikke på du kan. Andre gode forslag??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-04 00:45

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-02-04 01:02

Kan du kalde op som fax eller til internetudbyder.
Det kunne jo tænkes at modemet ikke er sat rigtigt op for når du sætter netkort op som opkaldsforbindelse så ligner det jo ikke længere det gammelkendte, men selvfølgelig kan det lade sig. Jeg har opsat modem sammen med ADSL hvor der skulle bruges modemopkald til specielle services, men det er drilagtigt og jeg kan ikke umiddelbart fortælle hvad der er galt, men jeg formoder at du har installeret opkaldskort under netværksopsætning.
Du kunne jo prøve at lave en opkaldsforbindelse med et eksisterende telefonnummer.
Jeg har haft sådan et som røg retur fordi det ikke virkede. Det åbnede porten og kunne ikke lukke den igen så jeg skiftede til et eksternt som også gav problemer, men Sandberg var flinkere til at bytte end forhandleren og jeg endte med et der duede.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-04-05 00:52

Skal du ikke snart lukke dette spørgsmål ?
Mvh Sune