/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Internet på ældre bærbar
Fra : Beaver8
Vist : 270 gange
40 point
Dato : 19-02-04 20:27

Jeg er kommet i besiddelse af en ældre bærbar PC en IBM Thinkpad 760EL. Der er installeret Windows 95 på den og ikke andet. Den er uden CD-ROM. Hvis det kan lade sig gøre vil jeg bruge til Internet. Jeg har Webspeed og en Zyxel router med ledige indgange. Zyxel'en har sin egen IP så jeg kan principielt slutte havd som helst til. Kan det på nogen måde betale sig at prøve at gøre IBM'en internet klar og hvad skal der i givet fald til, både hard- og softwaremæssigt?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 20:41

Det kan godt lade sig gøre ved at sætte PCMCIA netkort på den, men Win 95 er jo ikke det mest stabile, og har du plads nok til diverse beskyttelse, som er en nødvendighed idag.
Et andet problem er at næsten alle drivere idag er på CD-rom, men man kan vel putte det på disketter.
Jeg syntes kun du skal sætte den på hvis det er noget du vil more dig med.
Du komer ikke til at bruge den fordi den er for langsom og et netkort er ikke fremmende for hastigheden smmen med antivirus.
Bjarne

Kommentar
Fra : Bestman

Dato : 01-09-04 12:15

En anden mulighed er at indsætte et mobilt opkaldsmoden-en Nokia Cardphone eller lignende. De er billige på auktioner, idet deres drivere kun findes til Win 98. Dette gør at ingen med moderne bærbare og win XP kan briuge dem.Der bliver efter sigende aldrig lavet drivere til XP