/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
overskydende skat hvornår?
Fra : babee
Vist : 1407 gange
50 point
Dato : 19-02-04 18:13

hejsa er der nogle der ved hvornår man kan tjekke overskydende skat på internettet?
hilsen babee

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 19-02-04 18:18

Kig på én af dine tidligere opgørelser. Her finder du både "website" og dit "bruger-nummer"
/PG

Kommentar
Fra : babee

Dato : 19-02-04 18:21

ved det men hvornår kan man tjekket det spørger jeg om jeg har lige tjekket det og der er stadig fra 2002

kunne jo godt ske nogle viste det ikke?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-02-04 18:23

Du skal gå ind på din kommunes hjemmeside, og ind i skatteafd.
Så har du vel fået en adgangskode af kommunen så du kan se alt om dine skattedimser.

Mordex.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-02-04 18:29

Jævnfør dette link http://www.skat-hvordan.dk/ så får vi vores opgørelser i marts/april.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 19-02-04 18:33

En anden gang må du være MERE præcis i dit spørgsmål.
"overskydende skat hvornår?" .. det kan du se på "ved det" .. men først når din kommune er færdige med din skat.
/PG

Kommentar
Fra : laukjaersgaard

Dato : 19-02-04 18:43

Hos Told & Skat kan du få en ide om hvordan de vil tackle tingene - i hurtige rids:
indtil 22/2 kunne du indberette de oplysninger som ToldSkat ikke kender til (Fagforening, A-kasse o.a.), og så vil de sende opgørelser fra medio marts. Hvis du ikke plejer at have specielle ændringer, vil de sende overskydende skat med, ellers skal du selvangive på den blanket de sender. Jo hurtigere du sender den ind, jo tidligere får du dine penge - og for 4-5 år siden prøvede jeg at traske op til kommunen og fik en check på et a'contobeløb - det var værd at prøve hvis det er et "større" beløb.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-02-04 19:22

Helt enig Guild, og sædvanligvis er det i marts / april, at opgørelser med evt. overskydende skat sendes og så er de tilgængelig på nettet.

Pt. vil du ikke kunne finde noget om din egen evt. overskydende skat hos told & skat på nettet.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : MissXX

Modtaget 50 point
Dato : 20-02-04 08:25

Hejsa

Jeg tilslutter mig lige debatten, da mit daglige arbejde foregår i en skatteafdeling. Proceduren er som følgende:

Indtil 22 feb. 04 kan man indberette oplysninger til sin selvangivelse (som før skrevet). Men som regel ved Told & Skat beløbet for fagforening mv. Det, som du kan indberette, er dit befordringssfradrag, hvor der i år vil være et lille regneprogram på selvangivelsen til hjælp. Samtidig kan du indberette dit kontonummer, så en evt. overskydende skat vil blive sat på din konto. Hvis du laver en tidlig indberetning (altså inden 22. feb.) vil din årsopgørelse være med selvangivelsen, når de bliver sendt ud. Det vil blive i marts måned. Told & Skat har indtil videre sagt at udsendningen starter d. 12. marts.

Vi skatteforvaltninger har endnu ikke fået nogen dato for hvornår vi kan beregne skatten for år 2003, men jeg vil tror at i midten af marts måned kan du ringe til din skatteforvaltning og få lavet en beregning.

Og lige en sidste bemærkning - vi laver ikke længere a conto udbetalinger. Ansøgning om tidlig udbetaling af overskydende skat skal senest afleveres til skatteforvaltningen d. 31/12, samme år som indkomstår. Og der er en beløbsstørrelse på, som vist nok hedder 25.000 kr.

Babee, nu ved jeg ikke om du er berettiget til befordringsfradrag, men hvis du er, vil jeg meget gerne hjælpe dig med at udregne det. Håber at dette var svar nok, ellers så skriver du bare igen.

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 21-02-04 23:23

Tak for svaret MissXX. jeg har desværrer ingen ting jeg kan trække fra men pyt men ellers tak