/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
PHP faldned menu?
Fra : MonieJacobsen
Vist : 429 gange
50 point
Dato : 19-02-04 10:24

Hejmmesiden www.sunwind.dk holder jeg igang for ejne lommepenge, tjener ikke noget på det.
Den behandler emnet- vedvarende energi kilder og besøges af ca 23000 om mdr.
Og nu syndtes jeg den trænger til en opfriskning.
Men da jeg er alene om, at holde siden opdateret, vil jeg spørge,
om der er nogen der vil give en håndstrækning.

Ønsker at lave en forsiden som -faldned menu vertikal.

Du har vel ikke en skabelon, koder i PHP som kan lave noget som nedestående billede viser.
Se: www.sunwind.dk/menu_link.jpg

Beskrivelse:
Oprette menu'er i venstre side af browser-vinduet (30% af helle browser-vinduet).
Brugeren kan indlæse de respektive sider fra denne menu ved,
at klikke på de forskellige menu'er, som så vises i højer side.
På denne måde udskrives kun indholdssiderne, mens menuen i venstre side af skærmen bliver stående.

Med FrontPage som htm-progrm har jeg lavet som www.sunwind.dk/menu_link.jpg
Men min Web-udbyder tilader ingen brug af de indbygget funktioner i FrontPage
der for er jeg nød til at lave det i PHP 4.x som udbyderen tillader.
Men jeg har ingen erfaringer med PHP programmering.
Håber du vil hjælpe mig!

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

E-mail: mjs at nypost dot dk

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-02-04 11:31

forstår godt din menu ide låst kunne være i frames som http://net2620.dk
kik ikke på indholdet , men på virkemåden

Accepteret svar
Fra : Jin2k

Modtaget 50 point
Dato : 26-02-04 16:23

Hejsa

Jeg ville foreslå at du opbygger menuen i DHTML og så enten ligger den i en frame eller bruger PHP's include funktion.
PHP egner sig som sådan ikke til at designe menuer, men derimod til at sørge for at menuen kommer med på alle sider og at indholdet kan være dynamisk. DHTML kan bruges til at designe menuen og et godt sted at finde menuer i DHTML er f.eks. dynamicdrive.com.
Hvis du har brug for hjælp med at bruge includes eller sådan noget, kan du bare skrive...

/Jin2k

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 26-02-04 16:47

Ok Jin2k
Jeg må kikke lidt på de tips du gav.

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

E-mail: mjs at nypost dot dk

Godkendelse af svar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 26-02-04 16:47

Tak for svaret Jin2k.