/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
FTP Hvordan ?
Fra : 123nu
Vist : 826 gange
100 point
Dato : 18-02-04 23:39

HEJ !

Jeg er helt ny inde for pc
og har kun hørt om ftp
(jeg har dog et prog der hedder Cute ftp 42 - uden at vide noget om det )
Jeg ved at man bruger ftp til at uploade og downloade med
MEN hvordan gør man
og hvilken bog/ blad skal jeg købe for at kunne sætte det op ?
jeg køre xp - SpeedStream - 2601 DSL-Cable Router
+ jeg ved hvor man tænder og slukker en pc
(så si ikke at jeg ikke har advaret dig ?
Mvh 123nu

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-04 23:47

Hvad vil du bruge FTP til?

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 18-02-04 23:49

Køb hæftet "Min allerførste hjemmeside" af Britt Malka.
Det er lavet til børn og viser dig hvordan du laver en hjemmeside, og bruger et ftp program. Og det hele er gratis og MEGA MEGA let.

Det kan købes i alle GAD boghandlere for 59. kr.

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 19-02-04 00:12

Iøvrigt fra IDG forlag.

se også hendes hjemmeside: www.malkadesign.dk/hjemmesider

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 00:23

Patriar>> helt sikkert en kravlegård, fint nok.

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 19-02-04 00:31

Hehe...ja det er helt klart til begyndere. Men det er faktisk et ret godt hæfte

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 00:39

Patriar>> Så må det jo lige være sagen til denne spørger hvis det da er det han vil hvilket ikke klart fremgik, men det er det jo nok.
Hvis han regner med at kunne hente "fede" programmer osv. så bliver han måske skuffet.
Bjarne

Accepteret svar
Fra : br0dsgaard

Modtaget 100 point
Dato : 19-02-04 07:58

Hejsa...

Hvis du skal bruge FTP til at logge på en server er det i og for sig simpelt nok... Du får IP, port og password af hosten og logger på via dit CuteFTP. Der findes også en meget udførlig HELP sektion i CuteFTP. Hvis du derimod har tænk dig at Hoste en FTP server er det en helt anden snak da du højest sansynlig skal have åbnet nogle porte i din router. Port 21 bliver normalt brugt til FTP og denne er, i de fleste routere, spærret. At åbne porten er forskellig fra router til router men det står helt sikkert i manualen til routeren. Jeg ville hvis jeg var dig starte med at læse HELP sektionen i CuteFTP der plejer at være nogle gode fif.... Held og lykke med det...

Med de venligste hilsener
Brødsgaard

Godkendelse af svar
Fra : 123nu

Dato : 19-02-04 10:32

Tak for svaret br0dsgaard.

Hej Brødsgaard

Er det for svært at gå i gang med for en begynder
(vi er 2 der gerne ville downloade hos hinanden og havde hørt om det der ftp
men ingen af os ved noget om det )
Mvh 123nu

Kommentar
Fra : br0dsgaard

Dato : 19-02-04 10:44

Hejsa...

Hvis man tager sig tid til at læse om det og får det afviklet på den rigtige måde vil det være forholdsvis nemt, det sværeste i denne forbindelse er helt sikkert at åbne porten i routeren. Jeg vil foreslå at i afprøver om porten skulle være åben før i begynder at rode i routeren. Ring evt. til din udbyder, eller hvor du har købt routeren, og hør hvilke porte der er åbne i routeren. FTP er nemt for den der skal logge på men dog sværere når man skal hoste. Held og lykke :)

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 19-02-04 11:45

Hej br0dsgaard

Tak skal du ha
Det er lige før jeg får hoste af at tænke på det der hoste