/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Hvordan sætter jeg G6 ftp server op med ~
Fra : trianh
Vist : 644 gange
50 point
Dato : 15-04-02 14:31

Hej
Jeg har adsl hos cybercity, med en route 677, og får fast IP. Hvordan kan jeg sætte min G6 ftp
server op så mine venner kan logind på min server udefra?
(Jeg har prøvet engang, jeg kan kun logind fra selv maskine ved at bruge cuteftp, men med sammen IP-adresse,
sammen user, sammen adgangskode kan jeg desværre ikke log ind fra en anden maskine).
Tak for hjælp
en begynder

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-04-02 13:33

"trianh" <trianh.news@kandu.dk> wrote in news:oHzu8.26200$567.1091964
@news000.worldonline.dk:

> Hej
> Jeg har adsl hos cybercity, med en route 677, og får fast IP. Hvordan
> kan jeg sætte min G6 ftp
> server op så mine venner kan logind på min server udefra?

Prøv at spørge i news:cybercity.xdsl

--

Mvh. Simon Pedersen

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 16-04-02 14:09

Hej NN

Ved du hvordan din router er konfigureret?? Routeren skal være åben på port
21. Hvis du eksempelvis prøver at logge ind via din browser ved at skrive
den IP efterfulgt af :21 Så skulle du få en login skærm.Får du den??

Steffen
Hjælp til netværket : www.s-p.dk

"trianh" <trianh.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:oHzu8.26200$567.1091964@news000.worldonline.dk...
> Hej
> Jeg har adsl hos cybercity, med en route 677, og får fast IP. Hvordan
> kan jeg sætte min G6 ftp
> server op så mine venner kan logind på min server udefra?
> (Jeg har prøvet engang, jeg kan kun logind fra selv maskine ved at bruge
> cuteftp, men med sammen IP-adresse,
> sammen user, sammen adgangskode kan jeg desværre ikke log ind fra en
> anden maskine).
> Tak for hjælp
> en begynder
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : trianh

Dato : 15-04-02 18:34

Hej steffen
Jeg ved ikke hvordan jeg skal konfigere min router.
Jeg får ikke en login skærm.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-04-02 20:40

I internet explorer skriver du :

ftp://login:password@www.minserver.dk:21

det der er efter @ er adressen på din server : porten på din ftp-server... Håber ikke det er sort snak...

Hvis jeg var dig ville jeg tage en snak med supporten på cybercity om konfigurering af din router, for hvis man ikke ved havd man har med at gøre (du skriver selv du er nybegynder), kan man gøre mere skade end gavn....

Godkendelse af svar
Fra : trianh

Dato : 15-04-02 20:48

Tak for svaret Steffen Møller Pedersen.

Kommentar
Fra : trianh

Dato : 15-04-02 21:00

Jeg får altid det samme svar som:

windows kan ikke åbne denne map, Kontroller at filnavn er korekt, og du har adgangtilladelse til mappen.
Detajle: Der kan ikke oprettelse forbindelse til server

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-04-02 20:07

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote in message
news:Xns91F1940447C3simonSPAMNEJTAKemail@212.242.40.196...
>
> > Hej
> > Jeg har adsl hos cybercity, med en route 677, og får fast IP. Hvordan
> > kan jeg sætte min G6 ftp
> > server op så mine venner kan logind på min server udefra?
>
> Prøv at spørge i news:cybercity.xdsl

Hvorfor det ?
Er det et CyberCity-specifikt spørgsmål ?

--
Mvh HAA

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-04-02 21:37

Nu fatter jeg ikke en pind...steffen leverer da ikke et svar, som er brugbart... VI andre gør trods alt en smule for at hjælpe dig....og så bruger du point på det, men det må du jo selv om......
Løsningen fra Warboy, selvom den er en weblink er da meget mere brugbar end det der kommer fra Steffen.....
Anyway... afgørelsen er din egen.....

Kommentar
Fra : trianh

Dato : 15-04-02 21:54

Hej til alle sammen

Det er først gang jeg skriver et spørgmål her, og derfor jeg kender ikke regle herinde.

Jeg fik email:
"Vi beder dig venligst huske at godkende eller
afvise svaret, når du har læst det, så vedkommende,
der har besvaret dit spørgsmål, kan få besked på,
om det er godkendt."

Så tror jeg at jeg skal godkend alle svarer, som kommer ind. Men efter jeg har godkendt steffens svar så kan jeg se at jeg har ikke mulighed for at godkende de andre.
Det er svært for mig som ny bruger her. Jeg ved heller ikke at jeg har givet pointer to steffen.
Jeg håber at I alle sammen kan forstå.

Mit spørgsmål er ikke blevet svaret endnu, men jeg vil tiljøje at det er ikke en fast IP jeg har, men det er en dynamic IP, så bruger jeg den service fra dns2go, som konverterer fra min dynamic til virtuel fast IP (111.111.111.1). Med denne virtuel fast IP skal man kunne bruge, men jeg ved ikke hvordan jeg sætter op min G6 ftpserver til at bruge denne IP da G6 ftpserver program har fundet en anden IP (222.222.222.2)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-04-02 20:34

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in news:3cbb24e8$0$58742
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

Hej Henrik

>
> Hvorfor det ?
> Er det et CyberCity-specifikt spørgsmål ?

Fra fundatsen: "gruppen er ikke beregnet til diskussion af netværksteknik
eller software."

Jeg kunne dog godt have henvist til en gruppe i dk-hierakiet, men valgte
cybercity.xdsl da kunden er fra Cybercity og fordi at cybercity-kunder
altid, meget hurtigt, får et brugbart svar i de interne grupper.

--

Mvh. Simon Pedersen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-04-02 21:13

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote in message
news:Xns91F1DB5B46AB4simonSPAMNEJTAKemail@212.242.40.196...
>
> > Hvorfor det ?
> > Er det et CyberCity-specifikt spørgsmål ?
>
> Fra fundatsen: "gruppen er ikke beregnet til diskussion af netværksteknik
> eller software."
>
> Jeg kunne dog godt have henvist til en gruppe i dk-hierakiet, men valgte
> cybercity.xdsl da kunden er fra Cybercity og fordi at cybercity-kunder
> altid, meget hurtigt, får et brugbart svar i de interne grupper.

Det lyder sq godt...måske man skulle skifte ;)

Personligt ville jeg nok have valgt at henvise til 'rtfm', da det hverken er
CyberCity eller xdsl-specifikt-spørgsmål.

--
Mvh HAA.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-04-02 21:17

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in
news:3cbb344e$0$78733$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Det lyder sq godt...måske man skulle skifte ;)

Du vil næppe fortryde det :)

> Personligt ville jeg nok have valgt at henvise til 'rtfm', da det
> hverken er CyberCity eller xdsl-specifikt-spørgsmål.

Jah, det er muligt. Men jeg ved dog at man i bemeldte gruppe får hjælp til
opsætning af router.

--
Mvh. Simon Pedersen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-04-02 21:26

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote in message
news:Xns91F1E2B519B51simonSPAMNEJTAKemail@212.242.40.196...
> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in
> news:3cbb344e$0$78733$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
>
> > Det lyder sq godt...måske man skulle skifte ;)
>
> Du vil næppe fortryde det :)

Hulk...hulk...udbudet af xdsl-udbyder her hvor jeg bor er ikke særligt
prangende...TDC eller intet :(
[og jeg flytter mig ikke....jeg kom jo først !]...men det er jo trods alt
bedre end intet.

--
Mvh HAA:

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-04-02 21:35

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
news:3cbb3737$0$23812$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [og jeg flytter mig ikke....jeg kom jo først !]

aha, så du boede der altså inden udbuddet af ADSL blev begrænset til
TDC, eller hvordan skal den forstås?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-04-02 21:34

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in news:3cbb3737$0$23812
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Hulk...hulk...udbudet af xdsl-udbyder her hvor jeg bor er ikke særligt
> prangende...TDC eller intet :(
> [og jeg flytter mig ikke....jeg kom jo først !]...men det er jo trods alt
> bedre end intet.

Haha, ja det er problematisk når man ønsker god ADSL i randområder. Men
Orange kom aldrig ud på din central?

Hvor mange centraler nåede de ("i") egentlig at komme ud på?

--
Mvh. Simon Pedersen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-04-02 22:24

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3cbb393e$0$23206$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> news:3cbb3737$0$23812$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > [og jeg flytter mig ikke....jeg kom jo først !]
>
> aha, så du boede der altså inden udbuddet af ADSL blev begrænset til
> TDC, eller hvordan skal den forstås?

Jeg flyttede hertil i 1992...før xdsl blev udbudt her i DK....deraf 'jeg
kom jo først !'

Og da jeg syntes godt om at bo væk fra storby-larmen...deraf 'og jeg
flytter mig ikke'

Men det virker nu udemærket, min BT'er

--
Mvh HAA:

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-04-02 22:28

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote in message
news:Xns91F1E58A52338simonSPAMNEJTAKemail@212.242.40.196...
>
> Haha, ja det er problematisk når man ønsker god ADSL i randområder. Men
> Orange kom aldrig ud på din central?

Nej, de holdt sig på de mest befolkede områder i fase 1....men meningen var
jo at der skulle udbygges væsentligt....'landsdækkende'.

> Hvor mange centraler nåede de ("i") egentlig at komme ud på?

Antallet er sikkert offentligt kendt..??..men hvis jeg skriver det, så er
det sikkert klassificeret som et brud på tavshedspligten :)
[murphy's lov gælder stadig ]

--
Mvh HAA: