/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Hosting af Webcam
Fra : topsdk
Vist : 763 gange
200 point
Dato : 14-04-02 21:43

Jeg har webcam der broadcaster 1 billede per sekund, str. ca. 55kb. Jeg sender via Webcam32 og normalt til eget domæne via ftp sti. Her henter mit website billedet ligeledes 1 gang per sekund.
Min udbyder af webhotel vil til at tage et astronomisk beløb for at jeg kan fortsætte med at bruge mit webcam på denne måde.

Nu vil jeg gerne broadcaste direkte fra egen PC via ADSL. Problemet ligger i at jeg er lidt på herrens mark med hensyn til hvordan jeg får den kørt igennem et system med hub der deler ud til 4 tilsluttede pc'er med egne netværks ip numre.

Findes der en venlig sjæl derude der kan hjælpe mig her? Jeg bruger Windows XP.

Hilsen Marianne

Kommentar
Fra : dimmerdk

Dato : 15-04-02 10:31

Hej Marianne,

Først og fremmest skal du have en udbyder om tilbyder fast IP på din adsl (f.eks TDc har en abb. som hedder proaccess der får du router med bla. fire stiks hub), så du kan have din egen server (det kunne være en gammel bærbar hvis du har pladsproblemer) så du kan installere en webserver med windows og en MS media encoder.
Vupti du er uafhængig af din udbyder....så skal du 'bare' lave således at din webside 'includer' dit camservers ip nummer.
Det er selvfølgelig meget simplificeret og jeg har valgt at skrive om den letteste løsning men absolut ikke den billigste (microsoft licencerne er jo ikke helt billige, men dert er det letteste at sætte op) OG !!!!!! hvis det er PORNO kan du godt opgive at få nogetsomhelstbilligt!!!!!!!!! for det vil alle have monster KASSE for.....defor???

Kommentar
Fra : topsdk

Dato : 15-04-02 11:08

Hej DimmerDK

Det er ikke så meget at finde en udbyder til fast IP, det har jeg allerede. Jeg har også softwaren til opsætning af webserver. Jeg kan kører det hele og kan få adgang til siden fra alle computere i hjemmet, det er dog på den lokale IP. Jeg kan også få en DNS registrering kørt igennem så mit domæne peger på min faste IP.

Problemet er at sende besøgende videre fra min faste IP, gennem router til min lokale IP og oprettet webserver.

Undskyld hvis jeg ikke forklarede mig godt nok § og det bliver nok småt med porno *BG*

Accepteret svar
Fra : dimmerdk

Modtaget 200 point
Dato : 15-04-02 11:29

Det er din udbyder som kan hjælpe dig (f.eks proaccess har NAT'ing -en slags nøglehuller til forskellig trafik) dvs. f.eks. port 80 (webtrafik) lander på interne IP 192.168.1.4 (trorjeg nok) DET står også i de papirer du har fået eller kan supporten hos din udbyder hjælpe dig.mht. DNS skal du meddele udbyderen at de skal DNS'e for dig og sende dem en fuldmagt merd domæne navn m.m. til at flytte, sammen med du meddeler din gl. udbyder at de skal stoppe med at DNS'e for dig og lukke dit site.
Det kan laves så det virker heletiden mens udbyderne bokser rundt....men lidt omstændigt.

Godkendelse af svar
Fra : topsdk

Dato : 15-04-02 11:55

Tak for svaret dimmerdk. Det kører nu §

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-04-02 09:02

der skal bruges Swits ikke hub, og din router skal være åben , så du bliver
mere sårbar over for hacker

Kaj
"topsdk" <topsdk.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:nWku8.25912$567.1046132@news000.worldonline.dk...
> Jeg har webcam der broadcaster 1 billede per sekund, str. ca. 55kb. Jeg
> sender via Webcam32 og normalt til eget domæne via ftp sti. Her henter
> mit website billedet ligeledes 1 gang per sekund.
> Min udbyder af webhotel vil til at tage et astronomisk beløb for at jeg
> kan fortsætte med at bruge mit webcam på denne måde.
>
> Nu vil jeg gerne broadcaste direkte fra egen PC via ADSL. Problemet
> ligger i at jeg er lidt på herrens mark med hensyn til hvordan jeg får
> den kørt igennem et system med hub der deler ud til 4 tilsluttede pc'er
> med egne netværks ip numre.
>
> Findes der en venlig sjæl derude der kan hjælpe mig her? Jeg bruger
> Windows XP.
>
> Hilsen Marianne
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : topsdk

Dato : 16-04-02 10:12

Hej Kaj

Problemet er løst, ellers tak.
Om man er sårbar over for hackere er vel et spørgsmål om hvor meget og hvor dygtig man er til at beskytte sig §
Jeg har heldigvis professionelle folk til at køre min forbindelse igennem for huller og gøres det rigtigt er der ikke de store problemer.

Hilsen Marianne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-04-02 09:45

> > Nu vil jeg gerne broadcaste direkte fra egen PC via ADSL. Problemet
> > ligger i at jeg er lidt på herrens mark med hensyn til hvordan jeg får
> > den kørt igennem et system med hub der deler ud til 4 tilsluttede pc'er
> > med egne netværks ip numre.
> >
> > Hilsen Marianne
> >
Du kan med programmet fra TRUETECH sende live web-cam billeder, men som Kaj
skrev skal du Åbne for din router. Med Truetech er den KUN nødvendigt at
åbne for de to porte som Truetech bruger.
NB: denne løsning kan godt bruge din HUB

God fornøjelse

Carsten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-04-02 16:56

"Kaj Johansson" <kaj.johansson@mail.tele.dk> wrote in message
news:3cbbda6f$0$78772$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> der skal bruges Swits ikke hub, og din router skal være åben , så du
bliver
> mere sårbar over for hacker

Naaaaaah, nu bliver den vidst lidt for tynd hva? Hvorfor bruge switch i
stedet for hub? Jeg ville altid selv vælge en switch i stedet for en hub i
et nyt setup, men hvis vedkommende nu har et eksisterende(og fungerende)
netværk med en hub så ser jeg ingen grund til at bruge 300kr+ på at skulle
skifte en del som fungere....

Og med hensyn til at routeren skal være åben og man derfor bliver mere
sårbar over får hackere? den er også lidt tynd. Gøres det rigtigt behøver
det ikke give den store sikkerhedsrisiko. Hun skal sørge for at hun kun
åbner for port 80(den port bruges som std. når folk "ude fra" skal kunne gå
ind på en webserver "indenfor") og den skal helst kun være åben til den
computer hvorpå webserveren/hjemmesiden kører. Det kræver at du ændre nogle
indstillinger i din router(hvis du har sådan en til dit ADSL?), disse
indstillinger omtales tit som NAT(tjea, det hedder det jo sådanset. Lidt
afhængig af hvilken udbyder du har kan der være forskel på hvordan du skal
ændre indstillingerne. Jeg har ikke selv ADSL og kender ikke noget til
konfigurationen af de forskellige routere, men jeg kan anbefale at du kikker
i news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl som er en nyhedsgruppe kun for
xDSL-spørgsmål(dvs også ADSL spørgsmål)...

Når du har fået hul igennem din router skal du kunne udgive det billede.
Nogle webcam-programmer har indbygget webserver, hvis dit program ikke har
kan du evt. prøve at kikke efter "webservere" på www.tucows.dk (f.eks.
http://tucows.opasia.dk/httpserver95.html )

Held og lykke

MVH
Thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-04-02 20:50

Thomas
hvis man sætter sin router i NAT er der adgang på ALLE porte uanste hvilke
man selv har spæret af, disse sættes ud af drift, og vupti direkte adgang
til LAN via WAN ..... ;O= meget dårlig løsning i disse tider hvor det er
stigende med hacker, jeg taler af erfaring Har 3 maskiner , de fik fat på
min win2000 og vupti sad der 3-5 hacker og brugte min båndbrede 512/128 min
masine havede fat på 25-30 andre IP'er. så ikke nat uden at være
administrator nok til at sætte sikkerhed på sin maskine....

;O( Kaj

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> skrev i en meddelelse
news:3cbc498f$0$205$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> "Kaj Johansson" <kaj.johansson@mail.tele.dk> wrote in message
> news:3cbbda6f$0$78772$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > der skal bruges Swits ikke hub, og din router skal være åben , så du
> bliver
> > mere sårbar over for hacker
>
> Naaaaaah, nu bliver den vidst lidt for tynd hva? Hvorfor bruge switch i
> stedet for hub? Jeg ville altid selv vælge en switch i stedet for en hub i
> et nyt setup, men hvis vedkommende nu har et eksisterende(og fungerende)
> netværk med en hub så ser jeg ingen grund til at bruge 300kr+ på at skulle
> skifte en del som fungere....
>
> Og med hensyn til at routeren skal være åben og man derfor bliver mere
> sårbar over får hackere? den er også lidt tynd. Gøres det rigtigt behøver
> det ikke give den store sikkerhedsrisiko. Hun skal sørge for at hun kun
> åbner for port 80(den port bruges som std. når folk "ude fra" skal kunne

> ind på en webserver "indenfor") og den skal helst kun være åben til den
> computer hvorpå webserveren/hjemmesiden kører. Det kræver at du ændre
nogle
> indstillinger i din router(hvis du har sådan en til dit ADSL?), disse
> indstillinger omtales tit som NAT(tjea, det hedder det jo sådanset.
Lidt
> afhængig af hvilken udbyder du har kan der være forskel på hvordan du skal
> ændre indstillingerne. Jeg har ikke selv ADSL og kender ikke noget til
> konfigurationen af de forskellige routere, men jeg kan anbefale at du
kikker
> i news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl som er en nyhedsgruppe kun for
> xDSL-spørgsmål(dvs også ADSL spørgsmål)...
>
> Når du har fået hul igennem din router skal du kunne udgive det billede.
> Nogle webcam-programmer har indbygget webserver, hvis dit program ikke har
> kan du evt. prøve at kikke efter "webservere" på www.tucows.dk (f.eks.
> http://tucows.opasia.dk/httpserver95.html )
>
> Held og lykke
>
> MVH
> Thomas
>

Kommentar
Fra : topsdk

Dato : 16-04-02 22:14

Jaja, sikke I kan, Jeg sidder bag jerngitter så I behøver ikke være så bekymrede for mig §

Nå, jeg er løbet tør for point men giver gerne cam adressen (mange timers underholdning) til den der kan hjælpe med den her udvidelse:
Stien til camserver fra net ville være xxx.xxx.xx.xxx:xxxx men da jeg sidder på netværks IP xx.x.x.x skal det vel også skrives med?

Hilsen Marianne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-04-02 06:32

"Kaj Johansson" <kaj.johansson@mail.tele.dk> wrote in message
news:3cbc8069$0$235$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Thomas
> hvis man sætter sin router i NAT er der adgang på ALLE porte uanste hvilke
> man selv har spæret af, disse sættes ud af drift, og vupti direkte adgang
> til LAN via WAN .....

Naaaaah, det er nu ikke rigtigt. Enten har du sat dine instillinger forkert
op, misforstået noget omkring NAT'ing eller også misforstår vi hinanden.....

Pointen med NAT'ing i f.eks. en router er jo NETOP at "guide" incoming
requests på f.eks. port 80(og kun port 80!) vidre til en given IP, det er
ikke meningen at man åbner helt op for sluserne, så har man lavet noget
galt

MVH
Thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-04-02 09:55

On Tue, 16 Apr 2002 21:50:17 +0200, "Kaj Johansson"
<kaj.johansson@mail.tele.dk> wrote:

> Thomas
> hvis man sætter sin router i NAT er der adgang på ALLE porte uanste hvilke
> man selv har spæret af,

Vrøvl, så har du ihverfald sat din router forkert op. Alle de routere
jeg har haft fingrene i, kunne sagtens sættes til at route specifikke
eksterne porte en bestemt intern PC

> disse sættes ud af drift, og vupti direkte adgang
> til LAN via WAN .....

Ja hvis du blot sætte routeren op til at forwarde alt til en bestemt
PC, kan du muligvis få et problem.

> ;O= meget dårlig løsning i disse tider hvor det er
> stigende med hacker, jeg taler af erfaring Har 3 maskiner , de fik fat på
> min win2000 og vupti sad der 3-5 hacker og brugte min båndbrede 512/128 min
> masine havede fat på 25-30 andre IP'er. så ikke nat uden at være
> administrator nok til at sætte sikkerhed på sin maskine....

Det har intet med NAT-problemer at gøre. Nærmere at du manglede
sikkerhed på din Win2000.

Personligt vil jeg _aldrig_ sætte en Win maskine direkte på en fast
linie/ADSL uden at der er sat en firewall/filter imellem.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg