/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Produktion
Fra : st.pol
Vist : 750 gange
50 point
Dato : 15-02-04 18:49

Jeg ønsker at starte selvstændig for anden gang. Denne gang vil jeg finde et firma som kan producere varene for mig og så selv sælge dem videre. Hvordan sælger man et produkt til en større kæde, som f.eks Imerco, kvikly, føtex, bilka osv? De er vel mange ting som skal godkendes? Og hvordan finder man ud af om denne vare allerede er opfundet, og der er varemærke beskyttelse og patent på det??

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 15-02-04 18:53

Av, det er en længere smørre....

Hvis du har ideen og ikke har set produktet her i Danmark ja så er de jo bare at komme igang, men pas på jo flere du viser produktet jo større er chancen for at andre tager ideen. De store keder kan bl.a. finde på at gøre dette.

Måden du komme ind på ved de store kæder er faktisk at stemme dørklokke i bl.a. Imerco forretningerne, der er jo også METRO - men personlige besøg og vedholdende kontakt til personerne er det vigtigste.

Held og Lykke

/TC

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 15-02-04 18:56

Hvis du eksempelvis slår Dansk Supermarked op på Krak står der en masse telefonnumre, bl.a. til deres indkøbsafdeling.

Og så ringer man og spørger hvem der står for indkøb af X

Det er sådan set ikke mere besværligt end at sælge til alle andre.

Jeg vil nu ikke som det er nævnt stemme dørklokker i forretningerne, da de i de fleste tilfælde køber centralt ind og så dístribuerer varerne ud til deres forretninger

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 15-02-04 20:13

---> BetterP

Der er jeg nu ikke enig med dig. I mange tilfælde har den enkelte butik også lov og ret til at købe de produkter de finder interessante og der er uden tvivl noget nemmere at komme ind i en mindre butik en at få et gennembrud i en landsdækkende kæde. Vi har selv gjort forsøget

/TC

Accepteret svar
Fra : JanneP

Modtaget 50 point
Dato : 03-03-04 08:28

Hej st.pol

Når man skal præsentere et produkt for en evt. kommende samarbejdspartner er det godt at have allieret sig med an advokat, som er med til et præsentationsmøde, så du har et solidt vidne (juridisk set), hvis nogen skulle gå hen og stjæle din ide. Og så er der jo det med patent... (hvis det er noget helt nyt).

Hilsen JanneP

Kommentar
Fra : st.pol

Dato : 03-03-04 11:58

Apropo patent. Det er os noget af det svære sys jeg. Skal man tage patent kun her i dk eller verdens patent?? Og det koster vel os en halv krig at få undersøgt om der er taget patent på det i forvejen?? Jeg har 3-4 gode ideer, men det svære er altid om det nu er opfundet?

Godkendelse af svar
Fra : st.pol

Dato : 23-03-04 23:56

Tak for svaret JanneP.