/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Er floppy-drevet færdig ?
Fra : Donny
Vist : 437 gange
50 point
Dato : 14-04-02 02:30

Mit floppy-drev virker ikke længere, efter jeg havde hele maskinen skilt ad.
Når jeg trykker på A: saver drevet lidt og derefter siger den bare 'indsæt disk i drev a'
Er drevet lige til at smide ud eller er det bare mig der har lavet et eller andet ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-04-02 02:29

1/ Har du vent kablet rigtigt (detecter den drevet rigtigt når du booter)?
2/ Har du prøvet med en ny disk (evt. formatere en disk)?

//Beach

Donny skriver:

> Mit floppy-drev virker ikke længere, efter jeg havde hele maskinen skilt
> ad.

Accepteret svar
Fra : shub

Modtaget 50 point
Dato : 14-04-02 11:38

Det er selvfølgelig ikke til at vide - om dit drev er færdig. Men sandsynligheden er nok en "smutter" i samlingen af maskinen. Som Allan skrev: kablet skal vende rigtigt (rød streg på kabel, skal være nærmest strømstikket).

- har du ændret på jumperindstillingen ?
- Sidder kablet i de rigtige porte ?
- sidder kablet fast ?
(Hvis du har muligheden, så prøv at sætte et andet floppydrev på og se om det laver samme fejl)

På den igen

Held og lykke

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 16-04-02 22:40

Jeg har prøvet med de ovenstående forslag, og ingen af dem virkede.
Den siger bare stadig at jeg skal sætte en disk i a drevet.
Jeg har det mistænkt for at være død, men jeg ved ikke helt, for min
kammerat har nøjagtig det samme problem, også efter han havde haft
maskinen skilt ad.

Godkendelse af svar
Fra : Donny