/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
han marsvin med skæl
Fra : bettinamus
Vist : 3635 gange
300 point
Dato : 15-02-04 12:53

Jeg Har et rosette han marsvin og jeg har lagt mærke til at her i den sener tid er han begyndt at danne skæl skorper og det er jo så noget der klør, jeg har i en dyrehandler købt noget shampoo til at vaske ham i der skulle gøre at skællen skulle forsvinde det hedder kw gnaver shampoo men jeg syntes bare at det er blevet være og når man klør ham ryger der små totter med 2-4 hår i af ham og han har kløet sig så meget ved forbenene at han har fået en lille sår også opagede jeg her til morgen at han var helt skællet nede på bagpartiet hjælp mig for jeg føler virkelig med ham hvad kan jeg gøre. Han får c vitaminer i pulver form hver dag og grønsager med meget c vitamin også. hilsen bettina

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-02-04 13:01

Måske du kan finde noget her http://www.geocities.com/sheetopia/Pasningsvejl.html Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-02-04 13:06

Så er der også lie den her måske virker det også på et marsvin http://www.krystalkuglen.dk/data/1064.htm Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : marsvindk

Modtaget 310 point
Dato : 15-02-04 13:17

Hej Bettina.

Det kan være Sellnick / marsvineskab. Det kan du læse mere om på min side http://mutterne.dk under "Fakta om marsvin" - "Sellnick / marsvineskab". Lad en dyrlæge se på ham hurtigst muligt.

Venlig hilsen

Johnny Ramm - @marsvin.dk opdræt af Abyssinier.
http://mutterne.dk

Godkendelse af svar
Fra : bettinamus

Dato : 16-02-04 15:56

jeg syntes at det var en god besvarelse og det var også sellnick/marsvinskab og jeg vil gå ned i den dyrehandler hvor jeg har købt ham og gøre dem opmærksom på det så de evt kan se efter når de modtager andre marsvin. jeg syntes at der blev vejledet godt om på hvilket sidder man kunne gå ind under.og jeg takker mange gange for hjælpen. jeg har været til dyrelægen med ham i dag og har fået pencelin til ham.

Kommentar
Fra : marsvindk

Dato : 16-02-04 21:22

Hej Bettina.

Jeg håber da at det er Ivomec, Noromectin eller andet præperat med Ivermectin han har fået. Det er det eneste der virker.

Penicillin må marsvin ikke få, de kan dø af det.

Venlig hilsen

Johnny Ramm - @marsvin.dk opdræt af Abyssinier.
http://mutterne.dk

Kommentar
Fra : bettinamus

Dato : 18-02-04 18:25

Hej Johnny Ramm.

Det jeg har fået til ham er Ivomec og jeg vidste ikke lige om det var penicillin eller medicin men det er noget der virker kan jeg forstå fra din besked. Og nu er det en rigtig god dyrelæge jeg har fået til ham syntes jeg selv og har fået hende anbefalet af andre også og var hos hende da thomas mit marsvin skulle kasteres da jeg også har 2 hun marsvin som også er under behaling med Ivomec. men endnu engang mange tak for den gode besvarelse og vejledning

venlig hilsen
Bettina

Kommentar
Fra : golsen

Dato : 04-04-04 18:13

Hej bettinamus.

Jeg har selv haft marsvin med de samme symptomer. Det er sandsynligvis hårmider. Hvis den ikke bliver behandlet kan du risikere den dør. Så skynd dig til dyrlægen hvor den får nogle indsprøjtninger,og det hjælper.
Held og lykke.

Hilsen golsen

Kommentar
Fra : bettinamus

Dato : 05-04-04 17:04

hej golsen
Jeg ved ikke om du har læst længer oppe men jeg har været til dyrelægen med ham og han er blevet behandlet for marsvinskab som også er noget de kan dø af og han har været til efter chek og er blevet rask men mange tak for din henvendelse
hilsen bettinamus